۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۸۶۶۲۶
مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد قرچک:

انرژی معنوی مساجد به جامعه پمپاژ شود

مدیر ناحیه شهید مدنی مرکز رسیدگی به امور مساجد در تشریح شاخص های مسجد تراز، گفت: مسجد باید قلب تپنده یک محله، شهر و یا کشور باشد، امروز انرژی معنوی باید از مساجد به عالم پمپاژ شود.
ایرج اداوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ایرج اداوی مدیر ناحیه شهید مدنی مرکز رسیدگی به امور مساجد عصر امروز در مراسم تجلیل از فعالان مسجد و بسیجیان نمونه شهرستان قرچک در تبیین جایگاه مسجد و مسجد تراز گفت: تراز لباسی بود که در گذشته برای سلاطین می دوختند و در ادامه آن هر چیز که در قواره خودش به بهترین شکل ارائه می شد، طراز نام گرفت.

وی با اشاره به جمله کلیدی امام راحل در باب اهمیت مساجد، افزود: ما انقلاب کردیم برای اداره مساجد، مسجد تراز در قله است، ما اکنون در دامنه راه هستیم.

مسؤول مرکز رسیدگی به امور مساجد قرچک و ورامین با بیان اینکه مسجد می تواند مبدأ همه اتفاقات خوب در جامعه باشد، در تشریح شاخص های مسجد طراز اعلام کرد: مسجد باید قلب تپنده یک محله، شهر و یا کشور باشد.

وی با اعلام اینکه امروز دانش مدیریت مسجد به مرحله تولید رسیده است و در پورتال مرکز امور مساجد موجود است، مطرح کرد: با حفظ اصول و سنت ها می توان در مساجد نوآوری به خرج داد.

این مقام مسؤول با اظهار اینکه مسجد نباید درون گرا باشد، ادامه داد: نگاه به مسجد باید نگاه بیرونی باشد، نقش اصلی مساجد را باید در جامعه جستجو کرد، امروز انرژی معنوی باید از مساجد به عالم پمپاژ شود.

وی اضافه کرد: خدمات مسجد صرفاً معنوی نیست بلکه مسجد باید پایگاه فعالیتهای اجتماعی، مرکز تعلیم و تربیت جوانان باشد که اگر غیر از این باشد آن مسجد نمی تواند تأثیر گذار باشد.

مدیر ناحیه شهید مدنی مرکز رسیدگی به امور مساجد داشتن مدیریت خوب و فعال را از شاخص های مسجد تراز عنوان کرد و افزود: امامی که فقط برای نماز حضور یافته و بعد از آن خروج کند نمی تواند ادعای مدیریت مسجد را داشته باشد.

وی با انتقاد از کار جزیره ای، نهادهای فرهنگی را به انجام کار شبکه ای توصیه کرد و گفت: بسیجیان و هیأت امنا بازوان ائمه جماعت برای مدیریت مسجد هستند.

حجت الاسلام اداوی امام جماعت، فرماندهان پایگاه های بسیج خواهر و برادر، عضو فرهنگی هیأت امنا و فعالین فرهنگی و اثرگذار مسجد را ارکان اصلی شورای فرهنگی مسجد برشمرد و با بیان اینکه عدم شکل گیری این شورا سبب وارد شدن لطمات سنگینی به جامعه می شود، ضمن درخواست تشکیل شورای فرهنگی مساجد، بیان کرد: عرصه امروز، عرصه جنگ فرهنگی است، مسجد باید مأوا و مأمن رسیدگی به مشکلات آحاد جامعه باشد.

وی در پایان اظهار داشت: مسجد باید آنقدر تأثیرگذار باشد که مردم بدانند با مراجعه به آنجا مشکلشان حل خواهد شد، مسؤولان مساجد با راه اندازی مهدهای کودک در مسجدها کاری کنند تا مادران با خیال آسوده با فرزندانشان به خانه خدا بیایند./804/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات