۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۸۶۸۵۷
در همایش تجلیل از نام آوران علمی، اجتماعی و اقتصادی قاضی جهان؛

حجت الاسلام والمسلمین هاشم‌زاده هریسی مورد تجلیل قرار گرفت

همزمان با برگزاری همایش تجلیل از نام آوران علمی، اجتماعی و اقتصادی قاضی جهان؛ از ۸ دهه تلاش فقهی، قرآنی و حقوقی حجت الاسلام والمسلمین هاشم زاده هریسی تجلیل شد.
حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در پنجمین همایش تجلیل از نام آوران علمی، اجتماعی و اقتصادی قاضی جهان با بیان این‌که جامعه اسلامی با گرفتار بداخلاقی‌ها و بازی‌های سیاسی و جناحی شده است، اظهار داشت: جامعه به معضلاتی همچون تهمت، دروغ، افترا، خصومت و خشونت گفتاری آلوده شده است.

وی با بیان این‌که برای دروغ گفتن و تهمت زدن، برای عده‌ای مانند آب خوردن شده است، خاطرنشان کرد: اگر به دنبال سعادت جامعه هستیم، باید در راستای اعتلای ارزش ها و مکارم اخلاقی در جامعه حرکت کنیم.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج نقش موثر و پراهمیتی در دوران دفاع مقدس ایفا کرد و در کسب دستاوردهای آن دوران سهم عمده ای دارد. 

این استاد برجسته حوزه و دانشگاه افزود: دیکی از مسؤولیت‌هایی که در اوایل انقلاب داشتم و برایم مایه افتخار، پرخاطره و مورد علاقه وافر است، نمایندگی حضرت امام در سپاه پنجم عاشورا که متشکل از سپاه 3 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل شامل سپاه عاشورا و لشکر عاشورا که سه نفر مسؤولیت اداره آنها را در آن دوران حساس و طلائی بر عهده داشتیم.

وی ادامه داد: بنده به عنوان نماینده حضرت امام در سپاه و لشکر عاشورا و آقای مهندس چیت چیان به عنوان فرمانده سپاه و سردار شهید  مهدی باکری به عنوان فرمانده لشکر، معمولاً نیز در همه عملیات های مهم درجبهه درکنار هم بودیم که فضایی عطرآگین و زیبائی بود، در سال 1364 به تهران منتقل شدم و نمایندگی حضرت امام در سپاه یکم ثارالله که متشکل از سپاه استان تهران، کرج، قم و استان مرکزی و نیز لشکر محمد رسول الله (ص) را برعهده گرفتم، بعدها سپاه یکم ثارالله تبدیل به نیروی مقاومت بسیج شد.

حجت الاسلام والمسلمین هریسی افزود: بنده از آغازین روز تأسیس نیروی مقاومت بسیج؛ نماینده امام خمینی در آن نیرو بودم که در آن برهه تاریخی نمایندگی حضرت امام در نیروی مقاومت را با نمایندگی سومین دوره مجلس شورای اسلامی را همزمان بر عهده داشتم.

وی با بیان اینکه حضرت امام در همه آن دوره تا پایان عمر گرانقدرشان مکرر با تاکید فراوان همه نظامیان مخصوصاً سپاه و بسیج را از وابستگی و دلبستگی به گروه ها و جناح ها و مناقشات سیاسی و انتخاباتی اعم از منفی و مثبت سخت برحذر می داشتند، گفت: امام راحل این مسأله را برای نظامیان و سپاهیان سم مهلکی می دانستند و پیوسته هشدار می داد.

نماینده خبرگان رهبری افزود: این نگرانی‌ها و هشدارهای حکیمانه حاکی از اوج آینده نگری و دوراندیشی آن بزرگوار بود، زیرا معتقد بود این امر در نهایت هم برای نظام خطر دارد و هم برای بسیج و نیروهای نظامی که با قداست، محبوبیت و همگانی بودن آنها لطمه سختی وارد می سازد و آنها را از اوج عظمت و از جامعیت و فراگیری از ملی و فراجناحی بودن به مرحله یک گروه و جناح سیاسی و گاهی هم جناح اقلیت تنزل می دهد.

گفتنی است، در پایان این همایش از حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم زاده هریسی، نماینده مجلس خبرگان رهبری چهره ماندگار در عرصه علوم قرآنی و دفاع از حقوق شهروندی با هشت دهه فعالیت، به دلیل  خدمات و فعالیت هایی که به عنوان نماینده دوره های سوم و پنجم مجلس شورای اسلامی همچون پیگیری تامین بودجه برای احداث کتابخانه، مخابرات، پل و زیرگذر ورودی قاضی جهان، ساخت دبیرستان،  دهستان شدن قاضی جهان و ده ها یادگار دیگر در قاضی جهان داشته است؛ تجلیل شد./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات