۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۵۸۶۸۹۰
رییس سازمان دامپزشکی کشور:

خراسان جنوبی در کنترل بیماری‌های مشترک دام و انسان استان‌ برتر است

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه خراسان جنوبی در کنترل بیماری‌های مشترک دام و انسان استان‌ برتر است، گفت: باید غذای سالم و با کیفیت و بهداشتی در اختیار مردم قرار بگیرد.
رفیعی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، علیرضا رفیعی پور، رییس سازمان دامپزشکی کشور امشب در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: همکاران ما در دامپزشکی جان خود را به خطر می‌اندازند تا جان مردم حفظ شود.

وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت عمومی در مرزها کار سنگینی داریم، گفت: طرح‌ها و پروژه‌های دامپزشکی در استان باید به عنوان الگو در کشور ارائه شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: مبلغ 5 میلیارد تومان مازاد بر اعتبارات ملی به استان خراسان جنوبی اختصاص داده شده تا در حوزه تخصصی آزمایشگاه‌ها و بیماری‌های مشترک بین دام و طیور و انسان استفاده شود.

رفیعی پور تصریح کرد: استان مرزی خراسان جنوبی نیاز به اینگونه اعتبارات دارد تا در توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌های پیشرفته به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه بزرگ دامپزشکی شرق کشور در آینده در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود، افزود: وضعیت خراسان جنوبی در حوزه عدم وجود بیماری‌های مشترک انسان و دام و تجارت بین‌الملل مطلوب است و این مسأله نیز در کنترل بیماری‌ها صدق می‌کند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه خراسان جنوبی در کنترل بیماری‌های مشترک دام و انسان استان برتر بوده است، خاطرنشان کرد: باید غذای سالم و با کیفیت و بهداشتی در اختیار مردم قرار بگیرد./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات