۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۸۶۸۹۵
فتاح در بیرجند خبر داد؛

بهره مندی اقشار کم درآمد جامعه از ۲ بسته حمایتی دولت تا پایان سال

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امروز رییس جمهور دستور داده تا پایان سال جاری نیز دو مرتبه دیگر سبد کالا برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت شود.
پرویز فتاح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خراسان جنوبی برای کمیته امداد از نظر مرزی بودن و محروم بودن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: امسال شرایط کشوری از نظر تورم و گرانی‌ها سخت بوده اما در این شرایط سخت نیز مردم خراسان جنوبی 20 درصد نسبت به سال گذشته بیشتر به طرح‌های کمیته امداد کمک کردند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه این شرایط سخت سبب نشده که انفاق‌ها کم شود، افزود: همواره یک سری افراد تحت پوشش خارج و برخی پشت نوبتی‌ها وارد می‌شوند اما صف پشت نوبتی‌ها برای ورود به امداد در استان کم شده است.

فتاح تصریح کرد: حدود 21 میلیارد تومان وام ضروری از محل منابع امداد به مددجویان کمیته امداد در خراسان جنوبی پرداخت می‌شود و برای پرداخت این وام هیچگونه سقفی وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ 103 میلیارد تومان وام اشتغال برای استان در نظر گرفته شده که تا چند ماه آینده به طور کامل جذب می‌شود که این وام نیز نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: کارنامه عملکرد کمیته امداد در استان خراسان جنوبی قابل قبول است اما هنوز این کفایت نمی‌کند و باید به جامعه هدف بیشتر رسیدگی کنیم.

فتاح با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی یکپارچه و متحد به امداد کمک می‌کند، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 90 درصد بودجه کمیته امداد پرداخت شده و امسال نیز تمام بودجه امداد پرداخت شده است و ما جز استثنائات در بودجه کشور بودیم.

وی با اشاره به سبد کالای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، گفت: سبد کالا در هفته گذشته به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به عنوان نخستین گروه‌ها پرداخت شده و حتی ما افزون بر مددجویان نیز به تمام افراد پشت نوبتی‌ در کمیته امداد نیز سبد کالا اختصاص دادیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: امروز نیز رییس جمهور دستور داده تا پایان سال جاری نیز دو مرتبه دیگر سبد کالا برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی پرداخت شود.

فتاح عنوان کرد: بسته حمایتی مددجویان این دو نهاد از 100 هزار تومان برای خانواده‌های یک نفره آغاز و تا 300 هزار تومان برای خانواده‌های پنج نفره بوده و کارت سرپرست خانوارها شارژ خواهد شد و می‌توانند 25 قلم کالا و تغذیه با قیمت مناسب از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنند./9314/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات