۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۸۶۹۳۴
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

با پرداخت خمس و زکات هیچ فقیری در کشور باقی نمی‌ ماند

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: امروز در ایران اسلامی بیش از ۱۵ میلیون فقیر داریم این یعنی اینکه بسیاری خمس و زکات نمی‌دهند چرا که اگر همه خمس و زکات بدهند هیچ فقیری در کشور نمی‌ماند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، کارشناس مسائل مذهبی صبح امروز در اجلاسیه شهدای کشاورز خراسان جنوبی اظهار داشت: در دنیا فساد و کفر و شرک بسیار است و دنیای امروز را می‌توان به کاخ فرعون تشبیه کرد.

وی گفت: در این منجلاب دنیا یک گل‌هایی به همت پدران و مادران و دلسوزان روییده خواهد شد که یکی از این گل‌ها که پیامبراکرم(ص) هستند به تمام خلقت عالم می‌ارزد.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: در دنیای امروز بسیاری از فسادها، خونریزی‌ها و بی حیایی‌ها و جنایت و خیانت‌ها می‌کنند اما در این دنیای سخت نیز می‌توان دسته گل‌هایی را تربیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه 232 هزار شهید تقدیم نظام اسلامی شده است که از این تعداد 2 هزار شهید برای خراسان جنوبی است، تصریح کرد: در این شرایط کنونی جامعه نیز می‌توان بهترین‌ها را تربیت کرد و در جنگ اقتصادی بیشترین و با کیفیت‌ترین محصول را تقدیم کرد.

وی با بیان اینکه 36 هزار شهید دانش‌آموز تقدیم نظام اسلامی شده است، ادامه داد: مادران شهدا در دوران طاغوت فرزندان خود را تربیت و به عنوان بهترین‌ها تقدیم نظام اسلامی کردند.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه در شرایط سخت شهیدانی همچون باکری‌ها، همت‌ها، کاوه‌ها و خرازی‌ها تربیت شدند، خاطرنشان کرد: برای تربیت فرزندان، مدیریت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور باید نکاتی را رعایت کنیم تا به موفقیت برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه باید ایمان خود را تقویت کنیم و به حرف‌های خدا باور داشته باشیم، اظهار کرد: برخی‌ها حرف‌های فضای مجازی و کارشناسان غربی و شرقی را تایید می‌کنند اما متاسفانه حرف‌های خدا را تکذیب می‌کنند.

وی افزود: اگر کشاورزان، دامداران، کاسبان و مدیران به قانون خدا عمل کنند در آن زمان خداوند متعال از منجلاب شهید را در دامن ما می‌گذارد.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه قانون خدا شامل کاشت، داشت و برداشت می‌شود، گفت: خداوند متعال می‌فرماید باید کاشت شما پاک و حلال باشد از این رو باید لقمه، نطفه و دامن پاک باشد تا اولیای سالم تربیت شوند و دامداران و کشاورزان نیز باید کاشت آن‌ها حلال باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: کاشت حلال یعنی اینکه چیزی در بذر غیر از خود بذر مخلوط نباشد چرا که خداوند متعال فرمودند برکت را در لقمه حرام نگذاشتم از این رو باید کاشت، حلال باشد تا محصول درستی را بدهد.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه مسؤولان حوزه کشاورزی مردم را به حرام خوری وادار نکنند، تصریح کرد: وقتی پول‌ها در بانک‌ها گذاشته می‌شود درصد بسیاری سود به آن تعلق می‌‌گیرد اما پول در کشاورزی و دامداری که گذاشته شود هیچ سودی ندارد؛ این اقدام‌ها سبب می‌شود همه پول‌های خود را در بانک‌ها بگذارند و امروز بیشتر کشور نزول خوار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: دومین قانون خدا، داشت یعنی مراقبت دینی است؛ مادران شهدا برای اینکه محصول آن‌ها پاک باشد، فرزندان خود را به مسجد و هیأت، قرآن و عترت و مرجعیت، ولایت و روحانیت وصل کردند.

وی با بیان اینکه کشاورزان نیز با دستورات دینی از محصولات خود مراقبت کنند یعنی اینکه از کارشناس دینی راهنمایی بگیرند، افزود: امروز در ایران اسلامی بیش از 15 میلیون فقیر داریم این یعنی اینکه بسیاری خمس و زکات نمی‌دهند چرا که اگر همه خمس و زکات بدهند هیچ فقیری در کشور نمی‌ماند.

کارشناس مسائل مذهبی اذعان داشت: سومین قانون خداوند نیز برداشت است یعنی مادران شهدا، فرزندان خود را تربیت کردند و آن‌ها را به خداوند سپردند و به جبهه اعزام کردند./9314/پ601/ب1

ارسال نظرات