۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۵۸۷۰۷۹
حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی:

یأس و ناامیدی در مکتب اهل بیت بی معنا است

استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه یأس و ناامیدی در مکتب اهل بیت(ع) بی معنا است، گفت: اینکه امروز رهبر معظم انقلاب با توجه به شرایط بحرانی موجود می‌فرمایند ما در هیچ زمینه‌ای بن‌بست نداریم نشأت گرفته از مبانی مکتب الهی است.
مجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: طبق صریح آیات الهی؛ خداوند زمین را با نور امام زمان(عج) روشن می‌کند.

وی مهم‌ترین پرسش ذهن آدمی را در طول تاریخ عاقبت نبرد بین حق و باطل بیان کرد و ادامه داد: در طول تاریخ ذهن بشر توأم با مسائلی مانند عاقبت زمین چه می‌شود؟ در میدان نبرد حق و باطل کدام پیروز خواهد شد؟ سرنوشت انسان به چه ختم می‌شود؟ درگیر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی بابیان اینکه خداوند عالم هستی را برای انسان خلق کرده است، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: من هستی را برای انسان و انسان را برای خودم خلق کردم؛ کسانی که به وحی الهی اعتقاد ندارند مرگ را نهایت هستی انسان می‌دانند درصورتی‌که این باور نه‌تنها ازنظر باورهای اعتقادی بلکه در مقام عقل نیز مردود شناخته می‌شود.

استاد حوزه علمیه نهایت و عاقبت عالم هستی را پیروزی جبهه حق دانست و گفت: مکتب تشیع به‌صورت عقلی و نقلی پیروزی جریان حق بر جریان باطل را ثابت می‌کند؛ اینکه امروز رهبر معظم انقلاب با توجه به شرایط بحرانی موجود می‌فرمایند ما در هیچ زمینه‌ای بن‌بست نداریم نشأت گرفته از مبانی مکتب الهی است.

وی افزود: خداوند عاقبت و ابدیت انسان را ترسیم و مشخص کرده است ازاین‌رو حرکت او به‌سوی کمال خالی از ابهام و به‌وضوح روشن است. کسی که وحی الهی را قبول دارد به بن‌بست رسیدن و خوف داشتن برای او معنا ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی بابیان اینکه خداوند یک ابدیت توأم با بهترین نعمت‌ها را برای انسان ترسیم کرده است، اظهار داشت: انسان باید امید داشته باشد چراکه از طریق امید به کمال و رستگاری دست می‌یابد؛ تنها چیزی که به انسان امید می‌دهد مکتب اهل‌بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اگر عملکرد انسان‌ها بر اساس مکتب اهل‌بیت(ع) باشد عاقبت آنان بهترین خواهد بود. خداوند رحمت می‌کند انسانی را که بداند از کجا آمده، در کجا قرارگرفته و به کدام مقصد در حال حرکت است.

وی ابهام و تاریکی را نتیجه جدا شدن انسان از دین بیان کرد و گفت: مسأله وحی بالاترین اعتقادی است که به انسان امید می‌دهد و از طریق ائمه اطهار(ع) در اختیار انسان قرار می‌گیرد. مکتب تشیع روشن‌ترین مسیر برای رسیدن به خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین مجدهاشمی درباره غیبت امام زمان(عج) گفت: مراد از غیبت حضور نداشتن امام نیست چراکه ایشان در بین مردم حضور دارند اما ظهور ندارند که شناخته شوند. مهم‌ترین دلیل غیبت امام عصر(عج) اهمال‌کاری انسان‌ها است، اگر انسان‌ها با حضرت سنخیت داشتند امر فرج محقق می‌شد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات