۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۸۹۵۵۵
کارشناس رسانه ملی تبیین کرد؛

ظرفیت‌های فرهنگی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در عصر معاصر

حجت الاسلام علم‌الهدی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در عصر معاصر، به تشریح برخی از آثار این بارگاه ملکوتی پرداخت.
سیدمحمدباقر علم الهدی

حجت الاسلام محمدباقر علم‌الهدی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ظرفیت‌‌های فرهنگی حرم اهل‌بیت(ع) و فرزندان آنها اظهار داشت: اصولا وجود امامزادگان واجب التعظیم در کل کشور و به خصوص در شهر تهران حاوی پیامی بسیار والا برای مردم و مخاطبان تحت عنوان الگوگیری و الگوسازی هستند.

دستاوردهای ارزشمند بارگاه معصومان برای مردم

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که گرفتن انرژی‌های معنوی و مثبت در جوار مرقد پاک و ملکوتی اهل‌بیت(ع) و فرزندان آنها حاصل می‌شود، گفت: این آثار والا می‌تواند دستاوردهای ارزشمندی برای مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: اکنون که مردم تهران مقداری از ملجأ و بارگاه‌های نورانی معصومین فاصله گرفته‌اند، یقینا فرزندان اهل‌بیت(ع) می‌توانند از نقش اثرگذار اهل‌بیت(ع) به منظور فرهنگ سازی در جامعه نیابت کنند.

حجت الاسلام علم‌الهدی با اشاره به وکالت حضرت عبدالعظیم حسنی از سه حجت خدا بیان کرد: توقیع شریفی که امام هادی(ع) برای حضرت عبدالعظیم نوشته و ایشان را با عبارت «انت ولی‌الله حقا» خطاب کردند، می‌تواند الهام بخش یکسری رفتارهای فضیلت‌مدار برای مردم و جامعه باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در فرهنگ سازی بیان کرد: این حرم نشانه و شاخصی ماندگار برای همه مردم، به خصوص مردم تهران است تا با حضور خود در بارگاه حرم سیدالکریم بتوانند برنامه‌ریزی آینده زندگی خود را در این مکان نورانی انجام دهند، تا انگیزه‌ای برای ثبات قدم در تصمیم‌گیری‌های آنها باشد.

برآیند و برون‌داد نورانیت معصومان برای جامعه

این کارشناس رسانه ملی ابراز داشت: برآیند و برون داد آن نورانیت، معنویت و مغناطیس ولایی که در این حرم، سبب جذب دل‌های مردم شده است، رفتارهای فضیلت مداری خواهد شد که در طول زندگی انسان رخ خواهد داد.

وی با اشاره به احادیث نقل شده از حضرت عبدالعظیم حسنی بیان کرد: حقیقتا روایاتی که توسط حضرت سیدالکریم از ائمه معصومین(ع) نقل شده، کمتر در دسترس مردم قرار گرفته است که بایستی با احصای روایات این مسأله حل شود.

حجت الاسلام علم‌الهدی با بیان این‌که مدل زندگی حضرت عبدالعظیم بایستی برای جامعه و مردم مطرح، بازگو و برجسته شود، تبلیغات در این زمینه باید به صورتی باشد که مردم تهران احساس زندگی با ایشان داشته و خود را وامدار دعاهای حضرت سیدالکریم بدانند، چراکه به اعتقاد ما ائمه(ع) و فرزندان ایشان دعاگوی مردم و مسلمانان هستند.

وی با تأکید بر ضرورت فعالیت صداو سیما و وسایل ارتباطات جمعی در معرفی خاندان اهل‌بیت (ع) بیان کرد: شناسایی و معرفی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و برخورد ایشان با حکام ظلم و جور زمان خود برعهده وسایل ارتباطات جمعی است تا مردم با زندگی‌نامه حضرت آشنایی بیشتری پیدا کنند./876/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات