۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۹۰۱۴۱
نماینده ولی فقیه در لرستان:

پرداخت زکات معیار قبولی اعمال است

پرداخت زکات معیار قبولی اعمال است
نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه پرداخت زکات همچون نماز معیار قبولی اعمال است، گفت: نظام اسلامی باید در تحقق پرداخت زکات تلاش کند و فرهنگ پرداخت زکات در جامعه به خوبی نهادینه شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، ظهر امروز  در جلسه شورای زکات استان که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: پرداخت زکات معیار قبولی اعمال است.

وی با اشاره به اهمیت زکات در اسلام افزود: زکات دومین واجبی است که در اسلام مورد تأکید قرار گرفته و زکات همانند نماز معیار قبولی اعمال است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه در زکات برخورد حکومتی داریم، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) نسبت به کسانی که تارک زکات و مانع زکات بودند برخورد حکومتی داشت و امروز نظام اسلامی باید در تحقق پرداخت زکات تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه دست‌اندرکار در جمع‌آوری زکات و وصول زکات استان، حرکت جهشی خوبی دارند، عنوان داشت: کمیته‌های دست‌اندرکار زکات همچنان فعالیت خود را با همان ساختار انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر اینکه کمیته تبلیغات و اطلاع‌ رسانی باید فعالیت پژوهشی و معرفتی در حوزه زکات انجام دهد، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید نرم‌ افزار محصول فعالیت پژوهشی در حوزه زکات تهیه شود.

وی بر ضرورت تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای با موضوع زکات تأکید کرد و ادامه داد: کلیپ یک دقیقه‌ای با موضوع زکات باید به لحاظ هنری و معرفتی جامع باشد.

امام جمعه خرم آباد بر شفافیت در مصرف زکات تأکید کرد و گفت: این مهم در هر زمینه ای به ویژه در امور مالی جلوی فساد و دروغ را می‌گیرد.

وی تصریح کرد: میزان زکات پرداختی در هر روستا باید در اختیار برنامه بودجه قرار گیرد تا در تخصیص‌ها مورد حمایت قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه پرداخت زکات و بهره مندی از ظرفیت ها برای آموزش شوراهای اسلامی و دهیاران در امر احکام زکات گفت: باید از این ایام به خوبی بهره مند شد و فرهنگ پرداخت زکات را نهادینه ساخت، نباید فراموش کرد که افزایش تخصیص روستاهای پیشرو در امر زکات به تشویق در پرداخت زکات کمک می‌کند./9451//۶۰۱/خ

ارسال نظرات