۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۵۹۰۱۷۶
آيت الله نمازي:

مهارت آموزي در رشد اقتصاد كشور موثر است

مهارت آموزي در رشد اقتصاد كشور موثر است
نماينده ولي فقيه در كاشان به نقش مهم و اساسي مهارت آموزي را در رشد اقتصادي کشور اشاره كرد و گفت: مهارت آموزي بايد همراه با انگيزه باشد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي عصر امروز در ديدار رييس دانشكده فني شهيد رجايي و پرسنل اين دانشكده، كار و تلاش در نظام توحيدي را امري مقدس و محبوب عندالله دانست و گفت: انسان بيكار مورد غضب خدا است.

وي با اشاره به اينكه وجدان كاري بايد سرلوحه امور انسان در هر كاري باشد، افزود: ارزش كار در نظام توحيدي نسبت به ديگر نظام هاي ظالم و ستمگر در جهان چندين برابر است.  

آيت الله نمازي، وجدان كاري در كشورهاي غربي و بلوك شرق را يادآور شد و اظهار داشت: در اين كشورها براي توسعه و پيشرفت خود به احساسات وطن پرستي و كيفيت در توليد كالا توجه ويژه اي شده است.

به گفته وي، در نظام معرفت شناسي و در نظام توحيدي، انسان بيکار و يا كسي كه مسؤوليت كاري را بر عهده گرفته است اما كار خود را درست انجام نمي دهد مورد خشم و غضب خدا قرار مي گيرد.  

نماينده ولي فقيه در كاشان همچنين ثواب كار در نظام توحيدي را جهاد در راه خدا دانست و عنوان كرد: عدم كيفيت يكي از مهمترين مشكلات اصلي و اساسي صنايع كشور است كه بايد اين مشكل حل شود تا مردم به كالاي ايراني اعتماد بيشتري داشته باشند.

آيت الله نمازي با تأكيد بر اينكه آموزش توليد كالاي با كيفيت بايد از دانشگاه آغاز شود، گفت: در نظام توحيدي حل مشكل بيكاري و تربيت نيروي جوان متخصص امري ضروري است كه بايد به اين بخش اهتمام ويژه اي شود.

وي همچنين لزوم افزايش كيفيت كالاي داخلي در واحدهاي توليدي و صنعتي را يادآور شد و افزود: توليد كالاي داخلي در نظام توحيدي ايران بايد مورد توجه مديران و  دست اندركاران صنايع قرار داشته باشد تا با توليد كالاي با كيفيت ايراني در بازار جهاني توان رقابت با محصولات مشابه را داشته باشد.  

آيت الله نمازي يكي از مهمترين رويكردهای مردم به كالاي خارجي را عدم كيفيت محصولات و كالاي ايراني اعلام كرد و عنوان كرد: صنعتگران در نظام توحيدي بايد به دنبال توليد كالاي با كيفيت ايراني باشند و تنها به دنبال كسب سود بيشتر محصولات خود نباشند، بلكه تمام تلاش خود را براي توليد كالاي با كيفيت ايراني به كار بگيرند.

وي در ادامه مهارت آموزي را در رشد اقتصادي کشور موثر دانست و اظهار داشت: با فرهنگ سازي در جامعه مي توان تفكر مدرك گرايي را به تفكر مهارت اندوزي و ايجاد اشتغال تغيير داد.

نماينده ولي فقيه در كاشان به نقش مهم و اساسي مهارت آموزي در رشد اقتصادي کشور اشاره كرد و گفت:مهارت آموزي بايد مانند انجام فريضه واجب نماز همراه با انگيزه باشد./1307/پ۶۰۱/ب۱

ارسال نظرات