۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۹۰۲۰۰
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فرهنگ و هنر موتور محرکه شهر‌های پایدار است

فرهنگ و هنر موتور محرکه شهر‌های پایدار است
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تاریخ نشان داده است شهر‌های پایدار از پشتوانه فرهنگی برخوردار هستند، گفت: فرهنگ و هنر موتور محرکه شهر‌های پایدار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، علي اصغر سيدآبادي دوشنبه شب در آيين اختتاميه نخستين جشنواره بين المللي كتاب كودك و نوجوان كاشان پايتخت كتاب ايران كه در سالن آمفي تئاتر دانشگاه علوم پزشكي كاشان برگزارشد، گفت: در طول تاريخ شهرهايي پايدار هستند كه شاخصه هاي فرهنگي دارند.

وي فرهنگ را موتور محركه شهرهاي پايدار خواند و افزود: شهرهاي پايدار و صاحب اعتبار و با نفوذ در جهان شهرهايي هستند كه  بتوانند با فرهنگ و هنر تغيير ايجاد كنند و و يژگي آنها برخورداري از مردم هنرمند و نوآور است كه نوآوري با اقتصادان شان  گره خورده است.

سيدآبادي در ادامه برگزاري نخستين جشنواره بين المللي كتاب كودك و نوجوان كاشان در سالي كه اين شهرستان به عنوان پايتخت كتاب ايران انتخاب و معرفي شده است نشان داد اقتصاد اين شهر با فرهنگ و هنر آميخته است و صاحبان كسب و كار كه در ظاهر فرهنگي نيستند با سرمايه گذاري مادي و معنوي اين رويداد بزرگ فرهنگي را رقم زدند.    

وي افزود: نخستين جشنواره بين المللي كتاب كودك و نوجوان كاشان در واقع نخستين جشنواره كشور است كه متوليان برگزاري اين جشنواره از جنگ جنس فرهنگي نيستند و متوليان حوزه اقتصاد و صنعت گردشگري كاشان هستند كه اين اتفاق بزرگ فرهنگي را براي نخستين بار در كاشان و در كشور رقم زدند.

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با اشاره به اينكه اين جشنواره از يك طرح و ايده كوچك از سوي هتل نگارستان كاشان آغاز شد، گفت: هتل نگارستان كاشان اين طرح را ابتدا با ايده نقاشي با موضوع مهم آب و بحران بي آبي كه چالش سالهاي اخير كشور است آغاز كرد و با همين ايده نخستين جشنواره بين المللي كودك و نوجوان كاشان را كليد زد.

 به گفته وي، كارهاي بزرگ هميشه از ايده هاي كوچك آغاز مي شود و د رادامه با خلاقيت تبديل به كارهاي بزرگي مي شود كه در ادامه آن الگويي براي شهرهاي سراسر كشور مي شود.  

 سيد آبادي يادآور شد: در سالي كه كاشان به عنوان پايتخت كتاب ايران انتخاب و معرفي شد با مديران و صاحبان كسب و كار و به ويژه حوزه گردشگري  و طبقه خلاقي روبرو شديم كه اين جشنواره مديون زحمات آنها است.

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با اشاره به اينكه نخستين جشنواره بين المللي كتاب كودك و نوجوان كاشان مي تواند الگوي موفقي براي كارهاي فرهنگي و مديريتي در كشور باشد، گفت: دولت به جاي تصدي گري و دخالت در اين رويداد هنري ميدان را به مردم واگذار كرد و در حقيقت دولت متصدي جاي خود را به دولت تسهيل گر و پشتيبان داد تا نمونه موفقي از كار مردمي به عنوان الگو به سراسر كشور معرفي شود.

شايان ذكر است در آيين اختتاميه نخستين جشنواره بين المللي كتاب كودك و نوجوان كاشان، نشان رسمي جشنواره اين جشنواره با حضور مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در آيين اختتاميه اين جشنواره در پايتخت کتاب ايران رونمايي شد.

گفتنی است، آيين اختتاميه نخستين جشنواره بين‌المللي کتاب کودک و نوجوان کاشان بعد از چهار روز با اجراي بيش از يکصد برنامه متنوع فرهنگي هنري و با حضور ۶۰ نويسنده و تصويرگر برجسته ملي در سالن آمفي تئاتر دانشگاه علوم پزشکي کاشان برگزار شد./1307/پ602/ب1
محمد ملك آبادي
ارسال نظرات