۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۹۰۲۳۱
قائم مقام ستاد اقامه نماز خبر داد؛

اعزام ۲۰۰ مدرس تخصصی نماز به مناطق مختلف کشور

اعزام ۲۰۰ مدرس تخصصی نماز به مناطق مختلف کشور
قائم مقام ستاد اقامه نماز بر ضرورت توجه به کمیت و کیفیت در اقامه نماز تأکید کرد و گفت: در این راستا ۲۰۰ مدرس تخصصی نماز به مناطق مختلف کشور اعزام می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمود مظفر، ظهر امروز در اجلاس استانی نماز که در سالن همایش استانداری لرستان برگزار شد، گفت: نماز واجب الهی و عمل به آن وظیفه ای شرعی است، اگر بخواهیم عابدترین افراد باشیم باید نماز را اقامه کنیم.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی اقامه نماز بین نسل جوان تأکید کرد و افزود: توجه به کمیت و کیفیت نماز امری ضروری است و نباید از آن غافل شد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه ۲۰۰ مدرس تخصصی داریم که در حوزه نماز به مناطق مختلف اعزام می شوند، خاطرنشان کرد: این اعزام ها با هدف ارتقای کمیت و کیفیت در اقامه نماز است.

وی با تأکید بر اینکه در حزوه نماز باید آموزش ها از سنین چهار و پنج سالگی شروع شود، اظهار داشت: در این راستا باید شیوه های مختلف به کار گرفته شود.

مظفر در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه آموزش های حوزه نماز در سنین پایین صورت نمی گیرد، یادآور شد: تعداد افراد «تارک نماز» در کشور زیر ۱۰ درصد است و بیشتر «کاهل نماز» داریم.

وی تصریح کرد: باید مشکل «کاهل نمازی» را برطرف ساخت و این مهم در گرو فرهنگ سازی و تبیین ارزش ها است و البته مهم ترین علت کاهل نمازی نیز تنبلی و سستی افراد است.

مظفر بر ضرورت تشویق و ترغیب جوانان به اقامه نماز اشاره کرد و گفت: نماز خوان های ما باید برای جوانان الگو شوند و در دعوت به اقامه نماز به مسأله محبت و عاطفه توجه کرد./9451/پ۶۰۲/ب۱

ارسال نظرات