۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۹۰۲۴۳
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت افزایش همکاری و مشارکت حوزه علمیه و صداوسیمای خراسان شمالی

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت‌های دینی، فرهنگی و هنری حوزه علمیه استان، خواستار افزایش همکاری و مشارکت حوزه علمیه و صداوسیمای خراسان شمالی شد.
ضرورت افزایش همکاری و مشارکت حوزه علمیه و صداوسیمای خراسان شمالیبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست مسؤولان حوزه علمیه با مدیران و معاونان صداوسیمای خراسان شمالی، بر تقویت ارتباط بین این دو نهاد تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت حوزه علمیه در تعامل با صداوسیما فراتر از صرف حضور کارشناس مذهبی در برنامه‌ها است، افزود: طلاب و حوزویان خراسان شمالی ذائقه و قدرت هنری مناسبی دارند؛ به‌گونه‌ای که سینمایش غدیر، اثر تولیدی توسط حوزه علمیه استان بیش از ۱۸ هزار نفر مخاطب را جذب خود کرد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: همچنین با توجه به سابقه حوزه علمیه خراسان شمالی در برگزاری برنامه‌های متعدد برای جامعه هدف کودک و نوجوان، این نهاد آماده است درزمینهٔ برنامه‌های کودک و نوجوان هم با صداوسیما تعامل داشته باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: تابستان امسال حوزه علمیه خراسان شمالی در اجرای طرح مهارت‌های زندگی اقدام به ارائه معارف دینی به کودکان در قالب بازی‌های مختلف ازجمله گردونه محرم و نامحرم، دارت زبان و ... کرد که می‌توان از این پتانسیل در برنامه‌های کودک و نوجوان شبکه اترک هم استفاده کرد.

وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری‌ها و رسانه‌های متعدد مکتوب و مجازی استان در عرصه دین، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود پیشنهاد می‌شود اخبار حوزه دین، ائمه جمعه و نهاد‌های دینی فرهنگی استان در قالب مجموعه خبری مجزا از طریق شبکه اترک به مردم استان ارائه شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه ارائه این مجموعه خبری سبب هم‌افزایی بیشتر بین نهاد‌های فرهنگی و دینی می‌شود، ادامه داد: انتظار می‌رود بتوانیم در قالب این مجموعه خبری فعالیت‌های حوزوی و دینی و فرهنگی استان را به‌صورت منسجم به مردم و مخاطبان ارائه کنیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و جهادی مختلف در مدارس علمیه از سوی طلاب و اساتید حوزه علمیه استان، گفت: همچنین امیدواریم صداوسیما بیش از پیش به فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان عنایت داشته باشد.

وی افزود: انتظار است صداوسیمای استان در راستای تقویت هادیان الی الله و سربازان حضرت، ولی عصر (عج) بیش از پیش به مجموعه حوزه علمیه کمک کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در خاتمه از مدیرکل صداوسیمای خراسان شمالی خواست تا مستندی در مورد حوزه علمیه استان تهیه و در شبکه اترک و شبکه‌های سراسری پخش شود. /۹۳۱۴/پ601/ب1
ارسال نظرات