۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۹۰۲۷۹
حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری خبر داد؛

مرکز مشاوره پژوهش حوزه علمیه خواهران افتتاح می‌شود

مرکز مشاوره پژوهش حوزه علمیه خواهران افتتاح می‌شود
معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در پایان از افتتاح مرکز مشاوره پژوهش با مرکزیت قم خبر داد و گفت: بازگرداندن آثار علمی قدیم به چرخه علمی از اهم اهداف سند چشم‌انداز معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر حصاری صبح امروز در نشست مطبوعاتی معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران که در سالن اجلاس این مرکز برگزار شد به بررسی راهبردهای معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران پرداخت و اظهار داشت: از سال 1390 برای عرصه پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران راهبردهایی تدوین و تهیه‌ شده که در 3 مرحله تا سال 1404 اجرایی خواهند شد.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران بابیان این‌که در مرحله اول سند چشم‌انداز پژوهشی تربیت پژوهشگر عمومی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در دوره 5 ساله (از سال 1390 تا سال 95) پیش‌بینی‌شده بود، ابراز داشت: در این دوره 5 ساله معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با شعار هر طلبه یک پژوهشگر به اجرا و ایجاد زمینه‌های لازم پژوهشی برنامه چشم‌انداز پرداخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری بابیان این‌که پس از فاز اول موضوع پژوهش یک امر نهادینه‌ شده برای خواهران طلبه شده است، گفت: گذار از دوره اول سند چشم‌انداز سبب شده است که تکاپوی پژوهشی از عناصر زی طلبگی بانوان باشد.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با اشاره به دومین مرحله از سند چشم‌انداز پژوهشی حوزه علمیه خواهران، عنوان داشت: شعار این مرحله با عنوان پژوهشگری و جنبش علمی انتخاب‌ شده و این مرحله از سال 1396 آغاز و تا سال 1400 ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برای هر یک از سنوات مرحله دوم اسامی اختصاصی انتخاب‌ شده است که معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران بنای حراستی و حفاظتی را برای عناوین سال‌های آتی اتخاذ کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حصاری بازآفرینی و بازتولید علمی را عنوان سال پژوهشی 97 حوزه علمیه خواهران ذکر کرد و گفت: بازآفرینی؛ ماهیت و بایسته‌ها، بازآفرینی مفاهیم نظری انقلاب اسلامی، بازآفرینی و جنبش علمی، بازخوانی تعاملات علمی، بازآفرینی و رسالت علمی فرهیختگان و بازآفرینی میراث گران‌بهای علمی به ترتیب عناوین انتخابی برای ایام هفته پژوهش از تاریخ 24 آذر تا 29 آذرماه است.

وی افزود: در مرحله سوم افق چشم‌انداز 1404 به تربیت نظریه‌پردازان علمی در حوزه علمیه خواهران می‌اندیشیم، این در حالی است که توسعه مراکز پژوهشی تا پایان سال 1398 به کمال نهایی خود خواهد رسید؛ این در حالی است که بازگرداندن آثار علمی قدیم به چرخه علمی از اهم اهداف سند چشم‌انداز معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران است.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در پایان از افتتاح مرکز مشاوره پژوهش با مرکزیت قم خبر داد و گفت: سهیم شدن خواهران طلبه در جریان تولید علوم اسلامی، پژوهش محوری نظام آموزش و غنا بخشی به حوزه‌های آموزشی و پژوهشی از اساسی‌ترین اهداف معاونت پژوهش حوزه علمیه خواهران از اجرای این سند راهبردی است./837/پ202/ب1

ارسال نظرات