۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۹۱۲۱۸
از سلسله نشست‌های موضوع‌شناسی «فقه پیشرفت»؛

نشست علمی فقه تنظیم بازار کالا و خدمات برگزار شد

نشست علمی فقه تنظیم بازار کالا و خدمات برگزار شد
نشست علمی فقه تنظیم بازار کالا و خدمات از سلسله نشست‌های موضوع‌شناسی «فقه پیشرفت» با حضور جمعی از پژوهشگران و اساتید فقه پیشرفت برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجاه و دومین نشست از سلسله نشست‌های موضوع‌شناسی «فقه پیشرفت» با عنوان «تنظیم بازار کالا و خدمات» با حضور اساتید و پژوهشگران فقه پیشرفت در سالن کنفرانس انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام زهیر بلند قامت عضو انجمن اقتصاد حوزه علمیه قم در این نشست با اشاره به مسائل فقهی حوزه تنظیم بازار تأکید کرد که نظام تولید و مصرف ارتباط تنگاتنگی با توزیع و مقوله تنظیم بازار دارند.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی کارگر پژوهشگر فقه پیشرفت با اشاره به الزامات تنظیم بازار از منظر فقه اسلامی گفت: دخالت دولت در بازار باید محدود به اموری خاص باشد.

سخنران دیگر این نشست حجت الاسلام امین رضا عابدی نژاد نویسنده و پژوهشگر فقه اقتصادی اسلام بود که با اشاره به این که تنظیم بازار ذیل نظام توزیع قرار می‌گیرد، گفت: در این نظام باید اهداف، سیاست‌ها و قواعد، ساختار‌ها و احکام تفصیلی به درستی تبیین شود.

در ادامه حجت الاسلام مهدی امیدی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فقه نظام با تأکید بر این که تولید، توزیع و مصرف همه در قیمت گذاری دخیل هستند، گفت: ریشه کن سازی احتکار نیازمند فرهنگ سازی قوی است.

حجت الاسلام عباسعلی امیری استاد حوزه علمیه قم نیز با اشاره شیوه اقتصادی دنیای امروز تأکید کرد که امروزه مصرف‌زدگی یکی از مؤلفه‌های جوامع مدرن تلقی می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام علی مسعودی پژوهشگر فقه پیشرفت و استاد حوزه علمیه قم در این نشست با بیان این که در تنظیم بازار نظام مصرف بسیار مهم است، عنوان کرد: احکام مصرف باید به مردم آموزش داده شود و آموزه‌های نظام مصرف اسلامی، فرهنگ‌سازی شود. /۱۳۳۰/پ202/ج
ارسال نظرات