۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۵۹۲۰۲۳
رییس مجمع کارآفرینان کشور:

فرهنگ اقتصادی اسلام غنی است

فرهنگ اقتصادی اسلام غنی است
دیانی با بیان اینکه فرهنگ اقتصادی اسلام بسیار غنی است، گفت: در انجام عمل خیر باید اهم و مهم موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا دیانی رییس مجمع کارآفرینان کشور، امروز در دومین همایش ملی خیر ماندگار که در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار شد، گفت: امروز مهم‌ترین چالشی که در کشور با آن روبرو هستیم مشکلات اقتصادی است.

وی افزود: متأسفانه از هر دریچه‌ای به مشکلات کشور نگاه می‌کنیم با مساله اقتصادی روبرو می‌شویم حتی این چالش اقتصادی حوزه علمی، فرهنگی و دین‌داری جامعه را در معرض خطر قرار داده بنابراین باید هر چه سریع‌تر به رفع آن اقدام کرد.

دیانی ادامه داد: اگر راهبرد درستی برای حل مشکلات اقتصادی که امروز مردم گرفتار آن هستند تعریف نشود و بر اساس مبنای ارزش‌های فکری و دینی برای مساله اقتصادی تدبیری اندیشیده نشود ممکن است دستاوردهای 40 ساله انقلاب را زیر سؤال ببرد.

رییس مجمع کارآفرینان کشور با تأکید بر اینکه رفع مشکلات اقتصادی را باید در مسائل دینی و معنوی جستجو کرد، اظهار داشت: امروز بزرگ‌ترین گناه اقتصادی که در قرآن به آن اشاره‌ شده متأسفانه در مسائل اقتصادی کشور دیده می‌شود؛ ما ربوی‌ترین اقتصاد را داریم.

وی در خصوص کنز ثروت در کشور، گفت: در هیچ کجای دینا مانند ایران کنز ثروت وجود ندارد که سکه و دلار برای برای ذخیره کردن خریداری کنند. متأسفانه خلق ثروت در کشور به‌عنوان یک ارزش تبیین نشده است.

دیانی ادامه داد: در همه حوزه‌ها شاهد هستیم که الگوها تشویق می‌شوند اما چقدر در کشور الگوی خلق ثروت مورد تشویق قرار می‌گیرد. لازم است درزمینهٔ خلق ثروت به جامعه الگو معرفی شود.

رییس مجمع کارآفرینان کشور تولید منابع پاک را لازمه انجام امور خیر دانست و ابراز کرد: با تولید منابع پاک است که عمل خیر نتیجه می‌دهد اینکه ما منابع عمومی را مصرف کنیم و یا یارانه به مردم بدهیم بیشتر به‌سوی فقیر شدن حرکت کرده ایم. ما باید خلق پول را الگو قرار داده و توزیع ثروت را بر اساس مبانی اسلام انجام دهیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ اقتصادی اسلام بسیار غنی است، اظهار داشت: در انجام عمل خیر باید اهم و مهم موردتوجه قرار گیرد، امروز مراکز علمی ما از دانشگاه‌ها گرفته تا حوزه‌های علمیه در فشار اقتصادی قرار دارند و همه مراکز خیریه در سختی هستند. لازم است با توجه به اهم و مهم منابع خیر را به سمت اهم ها هدایت کنیم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات