۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۹۳۳۹۴
استاد حوزه علمیه:

حضرت زینب عابده آل علی هستند

حضرت زینب عابده آل علی هستند
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در طول زندگی خویش هیچ‌گاه تهجد را ترک نکردند، گفت: آن حضرت عابده آل علی بودند.

حجت الاسلام فواد گودینی استاد حوزه علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به کسانی که حضرت زینب(س) از ایشان ارث برده بودند، گفت: حضرت در وقار و شخصیت همانند جده‌شان حضرت خدیجه(س) بودند.

وی افزود: همچنین در حیا و عفت مانند مادرشان حضرت زهرا(س)، در رسایی و شیوایی بیان مانند پدرشان علی(ع)، در حلم و بردباری مانند برادر بزرگوارشان امام حسن مجتبی(ع) و در شجاعت و قوت قلب مانند برادر گرامی‌شان امام حسین(ع) بودند.

حجت الاسلام گودینی درباره علم و دانش آن بزرگوار، ابراز کرد: خطبه فدکیه را ایشان از مادر بزرگوارشان نقل کردند، حضرت در مدینه و کوفه برای زنان درس تفسیر می‌گفتند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه حضرت زینب(س) دارای مقام بیان روایت و حدیث بودند، اظهار داشت: ایشان به اسرار آیات و روایات اشراف کامل داشتند. خطبه حضرت در مجلس یزد و پیشگویی‌های ایشان شاهد بر این مدعا است. حضرت زینب(س) دانش سرشار داشتند طبیعی است کسی که از محضر پیامبر اسلام و امام علی(ع) کسب علم کرده باشد دریای علم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در طول زندگی خویش هیچ‌گاه تهجد را ترک نکردند، گفت: ایشان همچنان به عبادت عشق می‌ورزیدند ازاین‌رو حضرت را عابده آل علی نامیده بودند. شب‌زنده‌داری حضرت زینب(س) حتی در شب دهم و یازدهم عاشورا در اوج غم و اندوه ترک نشد.

حجت الاسلام گودینی ادامه داد: فاطمه دختر امام حسین(ع) می‌فرمایند: در شب عاشورا عمه‌ام پیوسته در محراب عبادت ایستاده بودند و نماز و نیایش داشتند و پیوسته اشک‌های ایشان سرازیر می‌شد.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: ارتباط حضرت زینب(س) با خداوند به‌گونه‌ای بود که امام حسین(ع) در روز عاشورا هنگام وداع از خواهر گرامی‌شان خواستند که ایشان را در نماز شب‌هایشان دعا کنند./813/ت302/ب1

ارسال نظرات