۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۹۳۹۰۷
با صدور حکمی از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری؛

جوان‌ترین امام جمعه خراسان شمالی منصوب شد

جوان‌ترین امام جمعه خراسان شمالی منصوب شد
مسؤول شورای ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: با حکم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری، ‏حجت‌الاسلام علیزاده به‌عنوان امام جمعه جدید سنخواست منصوب شد.‏

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از انتصاب امام جمعه جدید شهر سنخواست در شهرستان جاجرم خبر داد و افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری، رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با صدور حکمی، حجت‌الاسلام مصیب علیزاده را به‌عنوان امام جمعه جدید بخش سنخواست از توابع شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی منصوب کرد.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام علیزاده در سنخواست جایگزین حجت‌الاسلام محمدجواد سعیدی شده که از بهمن‌ماه 93 تاکنون امامت جمعه این شهر را بر عهده داشت، ادامه داد: حجت‌الاسلام مصیب علیزاده جوان‌ترین امام جمعه استان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: امام جمعه جدید سنخواست از روحانیان فاضلی است که پیش از این مسؤولیت نهاد تبلیغات اسلامی سنخواست و امامت جمعه موقت این شهر را بر عهده داشت.

وی افزود: بر اساس برنامه مراسم تکریم و معارفه امام جمعه سنخواست جمعه این هفته، بیست و هشتم دی‌ماه با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در سالن بخشداری شهر سنخواست برگزار می‌شود.

گفتنی است، در حکم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری خطاب به حجت‌الاسلام علیزاده، امام جمعه جدید سنخواست ضمن قدردانی از زحمات حجت‌الاسلام محمدجواد سعیدی فیض‌آباد، امام جمعه سابق این شهر، آمده است: بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و تأیید حضرت آقایان علماء اعلام ایدهم الله تعالی، جنابعالی از طرف مقام معظم ولی فقیه، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی به سمت امام جمعه بخش سنخواست به مدت سه سال منصوب می‌شوید.

در ادامه این حکم اظهار امیدواری شده است که حجت‌الاسلام علیزاده ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی، مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خون‌بار ملت شریف ایران دارند، آشنا ساخته و ضمن دعوت به وحدت و همبستگی، آن‌ها را از تفرقه و اختلاف بر حذر دارد.

این حکم می‌افزاید: امید است روحانیان معظم، اهالی محترم و ارگان‌ها و نهادهای انقلابی فرصت را مغتنم دانسته و همکاری لازم را در انجام هر چه باشکوه‌تر نماز جمعه در محل داشته باشند.

شایان‌ذکر است، بخش سنخواست شهرستان جاجرم در استان خراسان شمالی به مرکزیت شهر سنخواست حدود هشت هزار نفر جمعیت دارد، شهر سنخواست مرکز این بخش نیز با پنج هزار نفر جمعیت در فاصله 65 کیلومتری جنوب غربی بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع شده است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات