۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۹۴۱۳۰
حجت الاسلام علوی تهرانی:

فاطمیه بیانگر غضب خداوند بر جریان سقیفه است

فاطمیه بیانگر غضب خداوند بر جریان سقیفه است
استاد حوزه علمیه با تاکید براینکه فاطمیه باید احیا شود، گفت: فاطمیه ایام احیای غضب خداوند و رسول الله بر جریان سقیفه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد امیر(ع)، گفت: صحبت کردن درباره حضرت زهرا(س) جنبه اختلاف انگیزی و یا بیان یک بحث تاریخی نیست بلکه بیان یک مساله واقعی در اسلام است.

وی افزود: انسان ها گاهی به کمالات و درجاتی می رسند که می دانند باید اعمالی را که سبب خشنودی خداوند می شود را باید انجام دهند از کارهایی که موجب خشم خداوند می شود باید اجتناب کنند چنین انسانی با این درک همان انسان کامل است. اما حضرت زهرا(س) از این مرتبه بالاتر هستند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) از مرتبه انسان کامل بودن بالاتر بودند، ابراز کرد: براساس کلام صریح پیامبر اسلام خشم و رضایت فاطمه خشم و رضایت خداوند است؛ بنابراین هدف حضرت زهرا(س) در زندگی این نبود که خداوند را راضی کند و یا خشمگین نکند گرچه چنین بوده اما این مرحله هدف ایشان نبوده است.

استاد حوزه علمیه با استناد به برخی کتب روایی اهل سنت، اظهار داشت: در کتاب صحیح بخاری، کتاب مسند احمد حنبلی، کتاب صحیح مسلم و تعدادی دیگر این حدیث را که رضایت خداوند رضایت حضرت زهرا(س) و خشم ایشان غضب حضرت حق است را با کمی جابجایی الفاظ از پیامبراسلام نقل کرده اند همچنین این حدیث در کتب روایی شیعی نیز بیان شده است؛ نقل چنین حدیثی در کتب شیعی و اهل سنت بیانگر آن است که خشم و رضایت خداوند در خشم و رضایت حضرت زهرا(س) است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام که فرمودند من دو گوهر گرانبها در میان امت به یادگار می گذارم که اگر از آن دو پیروی کنید بعد از من گمراه نمی شوید، گفت: دین اسلام آمده تا مسیر هدایت را برای انسان ها ترسیم کند و خط بطلانی بر مسیر باطل باشد و این امر زمانی محقق می شود که انسان ها به قرآن و عترت تمسک بجویند.

حجت الاسلام علوی تهرانی ادامه داد: آن شخصی که نخستین بار گفت قرآن برای ما کافی است در اصل به حدیث ثقلین حمله کرد، کلام رسول خدا در حدیث ثقلین بیانگر این مهم بود که قرآن و عترت در کنار یکدیگر هدایت کننده است؛ بنابراین اگر انسان به دنبال هدایت باشد باید به دنبال اطاعت از اهل بیت(ع) نیز باشد و یک تن از عترت آل رسول(ص) حضرت فاطمه(س) است.

استاد حوزه علمیه در ادامه بیان داشت: چون خشم حضرت فاطمه(س) خشم خداوند است باید از کسانی که منجر به خشمگین شدن حضرت زهرا(س) شدند نیز تبری جست و نباید نسبت به این مساله خنثی رفتار کرد چرا که حدیث پیامبر حجت است و کسانی که منجر به خشم حضرت زهرا(س) شوند به فرموده خداوند از رحمت الهی دور هستند.

وی با استناد به کتاب صحیح بخاری مبنی بر اینکه بعد از رحلت پیامبراسلام کودتاگران سقیفه اموال حضرت زهرا(س) را غصب و ایشان را از خود خشمگین کردند، گفت: براساس کتاب اهل سنت حضرت افزون بر غصب اموال از جلسه سقیفه نیز ناراحت بودند به حدی که این ناراحتی تا هنگام شهادت ادامه داشت و با همین حال دارفانی را وداع گفتند. همچنین در منابع اهل سنت آمده حضرت به قدری غضبناک بودند که اجازه ندادند آنان بر پیکر ایشان نماز بخوانند و شبانه دفن شدند؛ بنابراین حضرت زهرا(س) با غضب از سقیفه دار دنیا را وداع گفتند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با تاکید براینکه فاطمیه باید احیا شود، عنوان کرد: فاطمیه ایام احیای غضب خداوند و رسول خداوند بر مکتب سقیفه است این امر تاریخی نیست بلکه اعتقادی است ملاک این غضب، غضب فاطمه زهرا(س) است بنابراین ایامی که مناسبت فاطمیه در آن قرار دارد در حوزه اعتقاد است و تا مسلمانان به واسطه حضرت فاطمه(س) از جریان سقیفه تبری بجویند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات