۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۹۴۱۳۶
استاد حوزه علمیه:

ساحات زندگی حضرت زهرا الگویی جامع برای جامعه است

ساحات زندگی حضرت زهرا الگویی جامع برای جامعه است
حجت الاسلام کوهستانی گفت: ساحت زندگی حضرت زهرا(س) می تواند الگوی بانوان جامعه اسلامی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کوهستانی استاد حوزه علمیه، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله ایروانی ضمن تشریح شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) خاطرنشان کرد: ما در مکتب شیعه مدعی عصمت ائمه معصومین(ع) هستیم و در اثبات این ادعا دلایل متعددی اقامه کرده ایم.

عصمت معصومین(ع) را عقل و نقل اثبات می کند

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله ایروانی در تبیین ادله عصمت راه وصول به این مدعی را ادله عقلی و نقلی دانست و گفت: ما برای اثبات عصمت متمسک به آیات و روایاتی می شویم که خود مثبت ادعای ما است، آیه تطهیر یکی از آیاتی است که در جهت اثبات عصمت اقامه شده است و از این قبیل آیات و روایات در جهت این ادعا وارد شده است.

وی تاکید کرد: ساحت زندگی حضرت زهرا(س) می تواند الگوی بانوان جامعه اسلامی باشد.

حجت الاسلام کوهستانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری زندگی حضرت زهرا(س) را از سه بعد مورد بررسی قرارداد و گفت: در یک طبقه بندی کلی در بیانات مقام معظم رهبری زندگی بانوی دو عالم به سه بخش؛ همسرداری و فرزند داری، تعبد و عبادت خالصا لوجه الله و دفاع جانانه از ولایت و حضور سیاسی به موقع در اجتماع معرفی شده است.

وی اهل بیت عصمت(ع) را الگوی کامل معرفی کرد و افزود: حضرات معصومین(ع) در عین کمال خود می توانند الگویی در جهت مکملیت انسان ها شوند.

انقلاب حقیقتی در امتداد انقلاب نبوی است

حجت الاسلام کوهستانی در پایان انقلاب اسلامی را در جهت امتداد انقلاب نبوی قلمداد کرد و گفت: انقلاب اسلامی یک حقیقت است، مجموعه ای از عقائد بلکه یک فرهنگ و آیین است که در امتداد انقلاب عصر ابتدایی اسلام و به نوعی علت مبقیه اسلام است./811/پ202/ب1

ارسال نظرات