۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۹۴۶۱۳
نماینده مجلس مطرح کرد؛

شفافیت هزینه‌های انتخاباتی در طرح استانی شدن انتخابات مجلس

شفافیت هزینه‌های انتخاباتی در طرح استانی شدن انتخابات مجلس
قاضی زاده هاشمی گفت: در طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، شفافیت هزینه‌های انتخاباتی مدنظر قرار داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی در نشست جایگاه سیاست‌های کلی انتخابات و طرح اصلاح قوانین انتخابات که عصر روز گذشته در موسسه مطالعات حقوقی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین نکات در این حوزه، سیاست‌های ابلاغی انتخابات، از سوی رهبر معظم انقلاب است که دولت و مجلس مکلف به اجرای آن هستند.

وی افزود: این طرح استانی نیست در واقع استانی، شهرستانی است و در آن حوزه های انتخابیه کما فی السابق به عنوان حوزه انتخابیه حفظ می‌شوند به نوعی تعریف جدیدتری از حوزه انتخابیه در این قانون صورت می‌گیرد.

نماینده فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بالاترین میزان مشارکت در انتخابات متعلق به انتخابات ریاست جمهوری است زیرا فضای رقابتی‌تری نسبت به شورای شهر، خبرگان و مجلس شورای اسلامی دارد و این به مدد رسانه‌ها، جلسات عمومی، معرفی، مناظره‌های زنده شور انتخاباتی خاصی در میان مردم برقرار می‌کند.

قاضی زاده هاشمی با تصریح اینکه در شهرستان‌ها هزینه‌های گزافی در دوره انتخابات برای جلب رای مردم انجام می‌شود، ابراز داشت: در طرح استانی شدن انتخابات شفافیت هزینه‌های انتخاباتی مدنظر قرار داده شده است.

نماینده فریمان و سرخس در مجلس با بیان اینکه قانون انتخابات باید به گونه‌ای اصلاح شود که از قرار گرفتن مجلس در یوغ نفوذ دولت‌ها جلوگیری شود، گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس سبب می‌شود تا در ساختارسازی‌ها تحرکات عوامانه‌ را نبینیم.

وی در پایان با اشاره به عواقب عدم تصویب طرح استانی شدن انتخابات خاطرنشان کرد: اگر این طرح تصویب نشود، شاهد از بین رفتن قدرت مردم خواهیم بود در حالی که ملت باید در راس امور باشند./۹۶۹/پ203/ب1

محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات