۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۵۹۴۶۱۹
حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان:

توسل به اهل بیت منشور اعتقادی شیعه است

توسل به اهل بیت منشور اعتقادی شیعه است
استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه دعا و توسل به اهل بیت(ع) منشور اعتقادی شیعه است، گفت: اهل‌بیت(ع) واسطه فیض الهی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر در باب ارزش و جایگاه دعا، گفت: مخاطب اصلی انسان در دعا خداوند است.

وی افزود: انسان هنگام دعا و توسل، اهل‌بیت(ع) را واسطه خود قرار می‌دهد تا از این طریق درخواست‌های خود را از خداوند متعال تمنا ‌کند برای مثال در زیارت‌نامه امام رضا(ع) انسان چنین می‌گوید که بارالها؛ من به خاطر تو از شهر و دیار خود دور شدم و شهرها را پشت سر گذاشتم تا به سمت رحمت تو بیایم؛ بنابراین مخاطب انسان در دعا خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان بابیان اینکه انسان به‌وسیله دعا از خداوند عفو و رحمت درخواست می‌کند، ابراز کرد: خاندان عصمت و طهارت محبوب الهی هستند و خداوند به این خاندان توجه و عنایت ویژه دارد ازاین‌رو توصیه می‌شود هنگام دعا انسان آن بزرگان را واسطه بین خود و خداوند قرار دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خداوند خاندان عصمت و طهارت را در عالم تکوین برگزید، گفت: اهل‌بیت(ع) در عالم تکوین از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند و خداوند اهل‌بیت را که از پاکان عالم بالا بودند از عالم تکوین برگزید بر همین اساس انسان در دعایی که می‌کند این بزرگواران را واسطه قرار می‌دهد تا دعایش مستجاب شود.

وی درباره اهمیت توسل، گفت: انسان اگر هنگام توبه به اهل‌بیت(ع) توسل بجوید و از خداوند طلب عفو و رحمت داشته باشد و این بزرگان از او راضی باشند به‌طورقطع خداوند گناهان این انسان را مورد رحمت قرار می‌دهد و از گناهان ایشان درمی‌گذرد.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان ادامه داد: انسان باید خواسته‌های خود را به‌واسطه اهل‌بیت(ع) از خداوند درخواست کند تا حاجت‌روا شود.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه انسان از عالم وحدت به عالم کثرت پا نهاد، گفت: برای آن‌که انسان مجدد به عالم وحدت برگردد نیازمند به ابزار و وسیله است و یکی از آن ابزارها توسل به وجود مقدس اهل‌بیت(ع) و تبعیت از فرامین ایشان است.

وی با تأکید بر اینکه دعا و توسل به اهل‌بیت(ع) منشور اعتقادی شیعه است، خاطرنشان کرد: هیچ قوم و ملتی چنین گنجینه‌ای را ندارد، انسان به‌واسطه دعا که کلام اهل‌بیت(ع) است به خداوند وصل می‌شود بنابراین اهل‌بیت(ع) واسطه فیض الهی هستند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات