۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۳
کد خبر: ۵۹۴۶۹۴
کوهکن در گفت وگو با رسا:

غربی ها به هیچکدام از ضوابط کنوانسیون ها و معاهدات متعهد نخواهند بود

غربی ها به هیچکدام از ضوابط کنوانسیون ها و معاهدات متعهد نخواهند بود
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عبرت از گذشته شرط عقلانیت است، گفت: غربی ها به هیچکدام از ضوابط کنوانسیون ها و معاهدات متعهد نخواهند بود.

محسن کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به نظرات و دیدگاه های مختلفی که پیرامون تصویب لایحه پالرمو و CFT وجود دارد اشاره کرد و گفت: بنده هم با کسانی که تصویب لایحه پالرمو و CFT موافقند، هم با کسانی که با آن مخالف هستند و هم با کسانی که با اصل این لوایح مخالف بوده اند، اما می گفتند بنابر یک سری ضرورت ها و مصلحت ها باید آن را قبول کرده و هنگامی که مشکلات حل شد از آن خارج شویم، پای گفت وگو نشسته ام، اما با این حال نظر مثبتی راجع به این قضیه ندارم.

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال آن هستند که با دست به دست کردن لایحه پالرمو و CFT میان مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص برای این لوایح مهلت خریداری کنند، اظهار داشت: مجلس و شورای نگهبان باید تکلیف یک طرح را در زمانی مشخص روشن کنند، اما هنگامی که این طرح به مجمع تشخیص برود دیگر محدودیت زمانی وجود نخواهد داشت و می توان آن طرح را  روزها و ماه ها معطل نگه داشت.

کوهکن با ابراز مخالفت با لایحه پالرمو و CFT تأکید کرد: بنده به این دلیل که حجت شرعی نداشتم به لایحه پالرمو و CFT رأی مثبت ندادم، زیرا برای پیوستن به یک کنوانسیون یا تفاهم نامه باید هم منافع و هم ضررها را در نظر گرفت.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی ها به هیچکدام از ضوابط کنوانسیون ها متعهد نخواهند بود، افزود: وقتی قرار است غیرمنصفانه، غیر عقلانی و غیر منطقی تحریم شویم و غربی ها هیچگونه داد و ستدی با ما نداشته باشند، چرا قوانین این کوانسیون ها در مراوردات بانکی ما جاری و ساری باشد؟ صرف وجود این قوانین در بانک های کشور چه مشکلی را حل می کند؟

وی با تأکید بر این که غربی ها به ویژه آمریکایی ها اثبات کرده اند که قابل اعتماد نیستند، تصریح کرد: غربی ها همواره ثابت کرده اند که به وعده هایشان تعهدی ندارند؛ غربی ها یا بر روی وعده های خود پا می گذارند و یا به آن عمل نمی کنند که مثال محرز آن اروپا است.

کوهکن با اشاره به اینکه ضررهی لوایح استعماری از منافعش بیشتر است، خاطرنشان کرد: انسان عاقل کاری نمی کند که ضرر آن از نفعش بیشتر است./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات