۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۵۹۴۷۶۵
عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس:

انقلاب روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در ملت ایران بیدار کرد

انقلاب روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در ملت ایران بیدار کرد
بابایی صالح مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را وحدت و یکپارچگی ملت دانست و وحدت را رمز عزت و پیروزی انقلاب اسلامی در طول انقلاب اسلامی عنوان کرد.

روح الله بابایی صالح عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید براینکه وضعیت و جایگاه کشور از نظر علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی چهل ساله انقلاب با دوران قبل از آن قابل قیاس نیست، گفت: ایران پیشرفت‌ها و تغییرات مثبت خود را مدیون انقلاب اسلامی، رهبری و مدیریت بی‌نظیر امام راحل(ره) و پس از ایشان رهبر معظم انقلاب، خون شهدا و فداکاری جانبازان می‌داند.

وی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را تغییرات مثبت در امور فرهنگی برشمرد و ادامه داد: برای مثال حضور جمهوری اسلامی ایران در مراسم حج به عنوان تنها کشور اسلامی که با قاطعیت وارد صحنه می‌شود و در آن مکان مقدس اعتقادات و مباحث فرهنگی و اجتماعی خود را با شجاعت و بدون هیچ واهمه‌ مطرح می‌کند را می توان یکی از دستاوردهای فرهنگی و معنوی انقلاب دانست.

بابایی صالح با بیان اینکه برگزاری مسابقات فرهنگی و قرآنی و نیز تولید برنامه‌های متنوع رسانه‌ای با رعایت و حفظ اصول و ارزش‌های دینی و انقلابی از دیگر دستاوردهای انقلاب محسوب می شود، ابراز کرد: امروز نظام اسلامی ایران در بین کشورهای اسلامی دنیا از جهات گوناگون دینی و معنوی حرف اول را می‌زند.

عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به دستاوردهای اجتماعی انقلاب اسلامی، گفت: از لحاظ مسائل اجتماعی در مقایسه دوران طاغوت با دوران انقلاب  به جرأت می‌توان گفت پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه رخ داده است، انقلاب روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در ملت ایران بیدار کرد.

وی افزود: با وجود اینکه در آغاز جنگ تحمیلی امکانات کشور بسیار محدود بود و هیچ کشوری نیز از ایران حمایت نمی‌کرد اما جوانان به این باور رسیده بودند که می‌توانند به عنوان کشوری مسلمان در دنیا حرفی برای زدن داشته باشند و با تمام وجود پای این اعتقاد ایستادند و آن جنگ نابرابر را به نفع انقلاب اسلامی به پایان رساندند.

بابایی صالح ادامه داد: مردم ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این خودباوری رسیدند که می‌توانند در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، صنعتی، سیاسی و اقتصادی روی پای خود بایستند و با اتکا به نیروی کشور به درجات متعالی در دنیا برسانند.

عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی را ارزش نهادن به مقام و جایگاه زن دانست و گفت: ارزش دادن به زنان، حفظ موقعیت و جایگاه آن در کشور و پیشرفت بانوان از جهات گوناگون از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می رود، این در حالی است که در دوران طاغوت زنان هیچ جایگاهی در کشور نداشتند و تنها تعداد بسیار محدودی از آنان می‌توانستند پیشرفت کنند، انقلاب اسلامی امکان رشد و ترقی را برای عموم زنان در اقصی نقاط کشور فراهم کرد. امروز بسیاری از زنان در جایگاه بهتری از مردان قرار دارند و بهتر از آنان عمل می‌کنند.

وی مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را وحدت و یکپارچگی ملت و رمز پیروزی آنان دانست و عنوان کرد: مردم ایران علی‌رغم سلایق گوناگون سیاسی که دارند در مواقع حساس و بحرانی وحدت و یکپارچگی خود را به نمایش می‌گذارند و این همان رمز موفقیت و پیروزی ملت در برهه‌های مختلف است.

بابایی صالح در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که در چهلمین سال پیروزی انقلاب قرار داریم و با توجه به اینکه دشمنان گفته بودند ما نمی‌گذاریم ملت ایران چهلمین سال انقلاب را ببینند، انتظار مردم می رود در راستای تجدید میثاق با رهبر معظم انقلاب و پیروی از فرامین ایشان روز 22 بهمن با حضوری میلیونی مشت محکمی بر دهان دشمنان یاوه‌گوی نظام بزنند./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات