۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۹۴۹۵۴
رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان:

صحیفه امام خمینی برای نسل‌های جدید تبیین شود

صحیفه امام خمینی برای نسل‌های جدید تبیین شود
حجت الاسلام شفیعی گفت: شناخت انقلاب اسلامی بدون صحیفه امام راحل امکان پذیر نیست، صحیفه امام با گذشت زمان به تبیین و تفسیر برای نسل‌های جدید نیاز دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، شامگاه گذشته در شانزدهمین نشست بصیرتی سیاسی کلام ولایت در مسجد آیت الله شفیعی، با بیان اینکه امام خمینی (ره) شخصیتی جامع و آگاه به مسائل و یک نسخه کاملا اسلامی بود، اظهار داشت: آرمان‌های امام راحل در زمان حیاتش به بار نشستند؛ از این رو برای شناخت امام به عنوان انسانی بزرگ مجموعه‌ای بنام صحیفه موجود است.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه برای بررسی انقلاب اسلامی در آرمان، اهداف مسیر و حرکت باید صحیفه امام را خواند، افزود: خواندن صحیفه حتی برای کسی که بخواهد انقلاب و امام را نقد کند، ضروری است؛ البته مطالعه صحیفه براساس تاریخ وقوع بسیار مهم و اساسی است چرا که آشنایی با تاریخ درست انقلاب را یادآور می‌شود.

حجت الاسلام شفیعی با بیان اینکه شناخت انقلاب اسلامی بدون صحیفه امام راحل، امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: صحیفه امام با گذشت زمان به تبیین و تفسیر برای نسل‌های جدید نیاز دارد، در صحیفه مواردی وجود دارد که ضرورت در مسیر تکمیل قرار گرفتن این مجموعه را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مطالب بسیاری در صحیفه امام وجود ندارد، ادامه داد: در سال ۵۸ که بنا شد انتخابات مجلس خبرگان قانون اساسی انجام شود، امام راحل به آیت‌الله کرمی نامه نوشت که شما خودتان را در معرض انتخابات قرار داهید، چون علما باید در این مجموعه‌ها باشند.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با بیان اینکه در صورت ناکامل بودن صحیفه امام شناخت انقلاب اسلامی نیز کامل نخواهد بود، تصریح کرد: نسبت عملکرد کارگزاران انقلاب اسلامی با خواسته امام راحل را می‌توان براساس صحیفه سنجید؛ چنانکه برای ارزیابی چهل سال و ترسیم راه پش‌روی انقلاب اسلامی به شناخت امام راحل نیاز داریم.

حجت الاسلام شفیعی گفت: امام امت صرف نظر از شخصیت سیاسی، مجموعه‌ای از معارف و نکات زندگانی و در واقع نسخه‌های متنوع از درس‌های انسان‌ساز و زندگی‌ساز است./۹۴۵۶/د101/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات