۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۹۴۹۵۵
حجت الاسلام والمسلمین احدی:

فشارهای اقتصادی حربه دشمن برای نابودی مکتب تشیع است

فشارهای اقتصادی حربه دشمن برای نابودی مکتب تشیع است
استاد حوزه علمیه فشارهای اقتصادی را حربه دشمن برای نابودی مکتب تشیع دانست و تضعیف و تخریب سپاه را حرکت کردن در مسیر دشمن بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احدی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در سلسله جلسات هفتگی درس اخلاق که در مسجد الزهرا(س) برگزار شد، گفت: پیامبر اسلام فرمودند: من از علی‌ام و علی از من است، علی ولی هر مؤمنی است که من پیامبر او هستم؛ پیامبر به‌فرمان الهی در روز غدیر امام علی(ع) را به‌عنوان جانشین خود به مردم معرفی کردند.

وی بابیان اینکه فاطمیه دوم عاشورا است و باید مراسم آن بسیار پررنگ‌تر از فاطمیه اول برگزار شود، ادامه داد: شیعیان نباید از مواضع به‌حق حضرت فاطمه(س) عقب‌نشینی کنند. خلافت حق امام علی(ع) بود که غصب شد، نتیجه غصب خلافت انحراف جامعه اسلامی از مسیر به حقی بود که خداوند برای جامعه اسلامی ترسیم کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین احدی بابیان اینکه رهبران راستین همیشه بافکر و اندیشه مردم سرکار دارند و اصلاً توجهی به شخصیت نمی‌کنند، ابراز کرد: در مکتب تشیع هر فکر و اندیشه‌ای که برخلاف کلام قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) باشد باطل است ازاین‌رو اشخاص برای ما مهم نیستند افکار آنان مهم است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به داستان حضرت موسی(ع) و خضر نبی، بیان داشت: حضرت موسی(ع) زمانی که به اقدام حضرت خضر ایراد وارد کردند باشخصیت و جایگاه ایشان کاری نداشتند بلکه به اقدام جناب خضر اشکال وارد آوردند و مخالفت کردند؛ بنابراین در جامعه اسلامی اگر کسی خضر هم باشد ولی خلاف شرع عمل کند اعمال ناشایست او زیر سؤال می‌رود و باید پاسخگوی آن اعمال باشد.

وی افزود: حضرت موسی(ع) صاحب‌شریعت بودند بر همین اساس به اقدام جناب خضر ایراد وارد کردند ازاین‌رو انسان مؤمن در قضاوت پیش از آن‌که به شخص توجه کند به عمل انجام‌شده آن فرد توجه می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با تأکید بر اینکه انسان مؤمن باید با بصیرت سخن بگوید، گفت: کلام الهی و کتاب شریف نهج‌البلاغه بصیرت انسان را افزایش می‌دهد بر همین اساس لازم است آحاد جامعه به این دو کتاب شریف بیش از گذشته توجه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه انسان نباید با عمل ناشایست عمر خود را تباه کند، ابراز کرد: شرکت در جلسات دینی، قرآنی و مذهبی در هدایت انسان نقش قابل‌توجهی دارد.

وی تأکید کرد: هزینه کردن میلیاردها تومان برای انتخاب شدن و یا انتخاب طایفه‌ای در شورای شهر برازنده جامعه اسلامی نیست، دین اسلام این نیست که یک نفر بزرگ شود و دیگری در رتبه پایین باقی بماند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با تأکید بر اینکه تضعیف بسیج و سپاه حرام است، ابراز کرد: این پدیده زشتی است که برخی در پیش گرفتند و در راستای اهداف و خواسته دشمنان گام برمی‌دارند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به مشکلات اقتصادی، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی می‌طلبد مردم صبار باشند. اگر روزی تنها یک خرما بخوریم نباید اجازه دهیم خدشه‌ای به مکتب تشیع وارد شود. تحولات دنیا یک امر طبیعی است و این تحولات نباید سبب شود از اصول خود برگردیم.

وی افزود: در برابر گرسنگی‌ها، تهدیدات و سختی‌ها باید صبور بود شیعه اهل‌بیت(ع) صبار است، امروز دشمنان می‌خواهند صبر ملت ایران را لبریز کنند، صبار هرگز شکست نمی‌خورد مردم ایران می‌دانند خداوند انسان‌ها را برای شکم خلق نکرده است ازاین‌رو اجازه نمی‌دهند عاشورایی دیگر تکرار شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات