۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۹۵۲۴۵
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

کارکنان گمرک از حقوق اقتصادی کشور دفاع کنند

کارکنان گمرک از حقوق اقتصادی کشور دفاع کنند
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز که در جنگ اقتصادی قرار داریم شغل کارکنان گمرکات یک جهاد است و باید از حقوق اقتصادی کشور دفاع کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار کارکنان گمرکات خراسان جنوبی اظهار داشت: نوع شغل در گمرک یک شغل و کار مستقل نیست چرا که این نوع کار مبتنی بر زیرساخت‌ها و نهادی دیگر است.

وی با بیان اینکه گمرک نقش اساسی در توسعه اقتصادی کشور دارد، گفت: سال‌های اخیر شاهد ورود کالاهای قاچاق به کشور بودیم که این حجم از کالاهای قاچاق را نمی‌تواند کسی از بی راهه وارد کند و بسیاری از کالاهای قاچاق از طریق گمرکات وارد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کالاهای قاچاق آسیب‌های بسیاری به اقتصاد کشور می‌زند، افزود: باید جلوی کالاهای قاچاق گرفته شود و با تجهیزات جدید می‌توان کالای قاچاق را شناسایی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: یکی از دلایل تعطیلی کارخانه‌ها، عدم اشتغال و بیکاری‌ها و ورود بی رویه کالاهای قاچاق به کشور است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های گمرک از لحاظ ایجاد اشتغال و سود برای مردم منطقه بسیار مهم است و فعالیت این سازمان نقش موثری برای کنترل برخی از کالاها در جنگ اقتصادی دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مرز مشترک استان با افغانستان ظرفیت مناسبی برای تامین گوشت است، خاطرنشان کرد: برخلاف بسیاری از گمرکات و مرزها که بیشتر مواقع جنبه صادرات دارد در این منطقه زمینه واردات وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: امروز که در جنگ اقتصادی قرار داریم شغل کارکنان گمرکات نه تنها یک کار قانونی است بلکه یک جهاد است و باید از حقوق اقتصادی کشور دفاع کنید./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات