۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۹۵۵۰۹
استاد حوزه علمیه:

تجرد نفس مقدمه اعطای حکمت است

تجرد نفس مقدمه اعطای حکمت است
استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: تجرد نفس مقدمه اعطای حکمت است و ره آورد حکمت ضمن فهم و ذهنیت سریع دانایی خاص مبتنی بر اصل اندیشیدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسن منفرد استاد اخلاق حوزه علمیه تهران پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله ایروانی با اشاره به آیه «و اقیموا الوزن بالقسط» در تبیین معنای میزان گفت: میزان صُور مختلفی دارد اما باید در جست و جوی میزانی باشیم که برای انسان فضیلت آور است و او را صاحب مرتبه و فضل و به نوعی موجب گشایش به آسمان عقل می شود.

وی در ادامه افزود: توجه به میزان و نهادینه کردن ترازوی عدالت برای جلوگیری از افراط و تفریط بسیار موثر است.

آیت الله منفرد در تشریح اصول چهارگانه قرارگرفتن در مرز عدالت خاطرنشان کرد: توجه به حکمت و آراستن خویشتن به عفت و شجاعت در ایصال به عدالت چهار اصل محوری در این زمینه است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: دو لبه حکمت افراط و تفریط است و به گواه نصوص منقول از اهل بیت(ع) کسی که عملش را خالص گرداند چشمه سار حکمت بر او نازل می شود.

وی تاکید کرد: تجرد نفس مقدمه اعطای حکمت است و ره آورد حکمت ضمن فهم و ذهنیت سریع دانایی خاص مبتنی بر اصل اندیشیدن است.

گفتنی است با توجه به مناسبت ایام فاطمیه، آیت الله منفرد در پایان ضمن ذکر مصیبتی از بضعه رسول اکرم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) را به فرموده پیامبر، زیور کرامت معرفی کرد و گفت: فاطمه زیور کرامت است و از غضب فاطمه، باری تعالی مغضوب خواهدشد./811/پ202/ب1

محرمی محرمی
ارسال نظرات