۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۹۵۹۶۹
آیت الله نمازی:

برگزاری یادواره شهدا ادامه راه شهدا است

برگزاری یادواره شهدا ادامه راه شهدا است
نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: برگزاری یادواره شهدا، مکتوب کردن وصایا و خاطرات شهدا در قالب کتاب در امتداد ادامه راه امام حسین (ع) است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی صبح امروز در دیدار اعضای ستاد یادواره شهدای منطقه فین کاشان، گفت: حفظ آثار و آرمان شهدا و خدمت به همسران و فرزندان شهدا جزء تعظیم شعائر محسوب می‌شود.

وی با اشاره این فرمایش رهبر معظم انقلاب که احیای آثار شهدا کمتر از شهادت نیست و ادامه راه کربلا است، افزود: آغاز مبارزه امام خمینی (ره) بر مبنای امر به معروف و نهی از منکر بود که این انگیزه و ایده اصلی امام حسین (ع) برای مبارزه با ظالمان بود.

آیت الله نمازی برگزاری یادواره شهدا، مکتوب کردن وصایا و خاطرات شهدا در قالب کتاب را در امتداد ادامه راه امام حسین (ع) دانست و اظهار داشت: کار برای زنده نگه داشتن یاد و آرمان‌های شهدا را با جدیدت بیشتری دنبال کنید.

وی با اشاره به اینکه از انجام کار‌های شعائری و زودگذار برای شهدا پرهیز کنید و اهتمام خود را برای کار ماندگار برای شهدا به کار بگیرید، گفت: رسیدگی به خانواده شهدا، همسران شهدا، فرزندان شهدا و رفع مشکلات درمانی و آموزشی خانواده شهدا از کار‌های ماندگاری است که ارزش آن بیشتر از کار‌های تبلیغاتی است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ابراز کرد: یکی از کار‌های مهمی که به آن توجه نشده اطلاع رسانی از وضعیت زندگی شهدا قبل از شهادت از جمله، تجرد و تأهل شهدا، متوسط تحصیلات، میانگین سن شهدا، ویژگی‌های شهدا از دیگر مواردی است که می‌تواند شهدا را بیشتر به مردم و جامعه معرفی کند.

عباسعلی سعیدی پور مؤلف کتاب شهدای فین کاشان ‹‹بر بال افلاکیان›› طراحی این کتاب را به لحاظ طراحی منحصر به فرد دانست و گفت: در این کتاب برای هر شهید منطقه فین کاشان یک صفحه متفاوت از صفحات دیگر طراحی شده است که مخاطب خود را جذب می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این کتاب در چاپ نخست در تیراژ ۲۰۰ جلد چاپ و منتشر شده است، افزود: در این کتاب وصیت نامه و خاطرات شهدا که حتی در بنیاد شهید و یا خانواده شهدا نیز از آ‌ن اطلاع ندارند از دوستان و همرزمان شهدا دریافت و گردآوری و منتشر شده است.

به گفته وی، منطقه فین کاشان حدود ۶۰ شهید را در دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است که برای هر یک از شهدای منطقه فین کاشان در این کتاب یک صفحه ویژه طراحی شده است.

سعیدی پور با اشاره به اینکه دو نفر از شهدای منطقه فین کاشان شهیده هستند، یادآور شد: شهیده محترم بانو قاضی شهیده حجاب در سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهر شاد و شهیده صالحی که در بمباران‌های ارتش بعث عراق در دوره دفاع مقدس به شهادت رسید.

سعیدی پور مقدمه کوتاهی بر شهادت علی ابن باقر (ع)، مقدمه‌ای کوتاهی بر موضوع حجاب از سوی آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، مقاله‌ای ای تحت عنوان روزشمار جنگ از ابتدا تا انتهای دفاع مقدس، وصیت نامه و خاطرات شهدا و همچنین آلبوم شهدای منطقه فین کاشان در این کتاب گردآوری شده است.

به گفته وی، از حدود ۶۰ شهید منطقه فین کاشان ۱۳ شهید مفقود الاثر هستند، پیکر چهار شهید هنوز برنگشته است و میانگین سن شهدا ۱۶ سال است.

لازم به ذکر است، یادواره ۶۰ شهید منطقه فین کاشان همراه با پخش کلیپ مستند داستانی شهدا، مداحی و سخنرانی و رونمایی از کتاب شهدای فین کاشان ‹‹بر بال افلاکیان›› پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در فین بزرگ در حسینیه شهدا کوچه عارف فین بزرگ برگزار خواهد شد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات