۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۵۹۶۰۹۰
شیخ صادق النابلسی در گفت وگو با رسا:

امام خمینی عینیت دیانت و سیاست را با جمهوری اسلامی ایران به اثبات رساند

امام خمینی عینیت دیانت و سیاست را با جمهوری اسلامی ایران به اثبات رساند
عالم شیعی لبنان با اشاره به ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) تاکید کرد که ایشان عینیت دیانت و سیاست را با نظام اسلامی به اثبات رساند.

شیخ «صادق النابلسی» از علمای لبنان و خطیب مسجد الزهرای شهر صیدا در گفت وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران در حال اقتدار روزافزون و نفوذ بیشتر در منطقه و سطح بین اللمل است و با وجود چالش های پیش‌روی، حضور فعال در منطقه دارد و دست همکاری به سوی دیگر کشورهای دراز می کند به گونه ای که دارای نقش بارزی در استقرار امنیت و ثبات در منطقه است.

این عالم لبنانی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در شکل‌گیری جبهه واحد متشکل از گروه ها و مجموعه های مسلمان علیه استکبار جهانی، خاطر نشان ساخت: امروزه محور مقاومت مرزهای رژیم صهیونیستی را تهدید می کند و استکبار جهانی را با اشتباهات محاسباتی مواجه کرده و ابتکار عمل را از جنبش های وابسته به استعمار گران گرفته است و خط قرمزها را برای آنها ترسیم می کند که در نتیجه این مسأله پروژه های استعمارگران بی ثمر شده است.

شیخ صادق النابلسی در ادامه افزود: مواجهه ایران و محور مقاومت علیه استکبار جهانی همچنان ادامه دارد و آمریکا و همپیمانانش همچنان در حال تلاش برای اجرا کردن نقشه های خود در منطقه‌اند ولی محور مقاومت متشکل از حزب الله، الحشد الشعبی، انصارالله و گروه های مقاومت فلسطین ضمن اینکه در حال اقتدار روزافزون هستند، قواعد درگیری را تغییر داده اند و پروژه های استکبار نیز در مواجهه با آنها در حال نابودی است.

این عالم لبنانی در پایان به شخصیت والای امام خمینی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی یکی از شخصیت های اسلامی است که دین و سیاست را برای رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی درآمیخت. نظام اسلامی تجلی تلفیق دیانت و سیاست است. ایشان شخصیتی است که راه حفظ دین، آزادی انسانها از یوغ ستمگران و یاری ستمدیدگان و مستضعفان جهان را درپیش گرفت. وی جریان سیاسی منطقه و جهان را تغییر داد و حضور مستضعفان و ملت های منطقه را در عرصه های مختلف احیا کرد و در مواجهه با ستمگران و مستکبران موازنه قدرت را به سود مستضعفان تغییر داد تا با عزت، کرامت و آزادی زندگی کنند. /983/ب901/ر

ارسال نظرات