۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۹۶۱۲۱
همزمان با بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم؛

جشنواره چهل چراغ آسمانی در فضای مجازی برگزار می‌شود + فیلم

جشنواره چهل چراغ آسمانی در فضای مجازی برگزار می‌شود + فیلم
حجت‌الاسلام حسینی گفت: جشنواره چهل چراغ آسمانی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدحمید حسینی، قائم مقام بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، امروز در نشست خبری بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تحولاتی در عرصه ساختارها، فرآیندها و سازماندهی‌ها انجام گرفته است که در جای خود بسیار ارزشمند است.

وی افزود: با تلاش هایی که از ناحیه مدیران معاونت قرآن و عترت انجام گرفت مقدمات نمایشگاه زودتر از سال‌های گذشته فراهم شده است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه رویکردهای جدیدی در بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: نمایشگاه قرآن به عنوان یک نمایشگاهی که به صورت مستمر هرسال در کشور برگزار می شود باید ویژگی های خاصی داشته باشد نخست اینکه بازدیدکنندگان باید هنگام بازدید از نمایشگاه احساس تازگی به آن ها دست بدهد تا بتوانند از این مراجعه فایده ببرند.

قائم مقام بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: این احساس تازگی زمانی محقق می شود که مراجعه کنندگان به نمایشگاه قرآن کریم شاهد عرضه تازه‌ترین دستاوردها و محصولات گوناگون قرآنی باشند، براین اساس برنامه ها به گونه ای تنظیم شده تا مدیریت‌ها بتوانند طی ماه های آینده این تازه‌ترین ها را شناسایی کرده و مورد بازدید بازدیدکنندگان قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه قرآن کریم باید به یک جشنواره و آوردگاه برای رقابت و شناسایی بهترین‌ها و برتر‌ین‌ها در عرصه قرآنی تبدیل شود، گفت: نمایشگاه قرآن باید فرصتی برای تقویت و افزایش توانمندی‌های قرآنی کشور باشد؛ بنابراین نمایشگاه قرآن باید نمایش بهترین‌ها و تقدیر از برترین‌های قرآنی باشد.

حجت ‌الاسلام حسینی از تدوین فراخوان در حوزه های مختلف قرآنی به منظور دریافت بهترین آثار خبر داد و گفت: فراخوانی برای دریافت آثار قرآنی اعلام خواهد شد تا آثار بارگذاری شده در سایت نمایشگاه قرآن توسط مردم داوری شوند تا با این اقدام شاهد جریان‌سازی و فضاسازی فرهنگی و قرآنی در جامعه باشیم.

قائم مقام بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: امیدوار هستیم با راه اندازی سامانه نمایشگاه و ایجاد محلی به عنوان باشگاه همراهان قرآن در فضای مجازی شاهد اجرای رویکردهای تازه‌ای در سطح ملی باشیم.

وی درباره برگزاری جشنواره چهل چراغ آسمانی در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، گفت: این جشنواره به صورت ویدیویی و با محتوای قرآنی در فضای مجازی(آپارات) برگزاری می شود و فراخوان ارسال آثار از 22 بهمن اعلام خواهد شد./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات