۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۵۹۶۱۳۴
رییس جنبش «اصلاح و وحدت» لبنان در گفتگو با رسا:

انقلاب 57 ایران «نه شیعی و نه فارسی» بلکه «انقلاب اسلامی» است

انقلاب 57 ایران «نه شیعی و نه فارسی» بلکه «انقلاب اسلامی» است
رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان بیان داشت که انقلاب اسلامی یک انقلاب صرفا فارسی یا شیعی نیست، بلکه دستآوردی بزرگ و فتحی عظیم برای امت اسلامی است.

شیخ "ماهر عبدالرزاق" رییس جنبش "اصلاح و وحدت" لبنان در گفتگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا عنوان داشت: ما بر این باوریم که انقلاب اسلامی ایران، انقلابی است با برکت که طبق شیوه پیامبر اسلام(ص) شکل گرفت و بسیاری از اهداف اصیل اسلامی را در دوره کنونی محقق ساخت. این انقلاب بر پایه های صحیحی صورت گرفت و ثمرات آن نیز در منطقه محسوس است.

رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان افزود: انقلاب اسلامی همانند شجره ای است که قرآن کریم به آن اشاره کرده  است: "أَلم تَرَ كَيْف ضَرَب اللَّه مَثَلًا كَلمَة طيِّبَة كشَجرَة طَيِّبَة أصلُها ثَابِت وَفَرعهَا في السّماء" و بر همین اساس نیز آثار مثبت این انقلاب در دفاع از جنبش های مقاومت و آبرو و عزت امت اسلامی مشهود است. این انقلاب مایه حفظ اقتدار اسلام  است و با رویکرد بسیاری از رهبران اسلامی برای تشکیل حاکمیت فرق دارد؛ زیرا آنان از صهیونیست و استکبار جهانی به رهبری آمریکا پیروی می کنند و ثروت و عزت خود را به آنها تقدیم می کنند. در حالی که انقلاب اسلامی مایه عزت و قدرت امت اسلامی است و اگر این انقلاب نبود، امت اسلامی یکپارچگی و عزت خود را از دست می داد و بر همین اساس می گوییم که این انقلاب به تقدیر الهی صورت گرفت تا این امت را در قرن کنونی متحد و پیروز کند.

 

شیخ ماهر عبدالرزاق در ادامه با اشاره به اتهام ها مبنی بر تلاش ایران برای احیای امپراتوری فارس، خاطر نشان ساخت: اینکه برخی از محافل عربی و غربی ایران را به تلاش برای احیای امپراتوری فارس متهم می کنند، مسأله ای بی اساس است؛ زیرا انقلاب ایران نه شیعی و نه فارسی، بلکه اسلامی است. به عنوان مثال آیا فلسطین و سوریه و حتی یمن که در حال مقابله با صهیونیست و استکبار جهانی است، کشورهای فارسی هستند؟ انقلاب اسلامی ایران از همان آغاز پرچم اسلام را برافراشت و هدف از آن یاری اسلام و ملت های منطقه در مقابله با استکبار و صهیونیسم بود.

وی با اشاره به تلاش عربستان سعودی برای ترویج وهابیت در امت اسلامی، بیان داشت: ترویج وهابیت در امت اسلامی از سوی عربستان یک اقدام صهیونیستی که با اسلام و عربیّت در تضاد است و با ترویج فکر انقلاب اسلامی در منطقه فرق دارد؛ زیر ا این فکر مایه سربلندی ملت های منطقه از جمله فلسطین، لبنان، سوریه، یمن و بسیاری از ملت ها شده است که به برکت جمهوری اسلامی در مقابل استکبار و زورگویی های حامیان آن ایستاده اند. ما انقلاب اسلامی را دستآوردی بزرگ و فتحی عظیم برای امت اسلامی می دانیم.  

رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در پایان به تأثیر انقلاب اسلامی بر جامعه لبنانی اشاره کرد و گفت: لبنانی که اینک موجب ترس صهیونیست هاست، به خاطر تأثیری است که از انقلاب اسلامی پذیرفته است و گرنه این کشور به جولانگاه اسرائیل تبدیل می شد. مقاومت لبنان اینک با توان بازدارندگی که دارد، موجب شده تا اسراییل که پیشتر برای حمله نقشه می کشید، اینک مشغول طرح عملیات دفاعی شود. ما قدرت لبنان را مرهون انقلاب اسلامی ایران می دانیم؛ چرا که مایه الهام عزت، قدرت و اراده به ملت لبنان است./983/ب901/ر

ارسال نظرات