۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۹۶۴۱۳
استاد سطوح عالی حوزه علمیه تهران:

برخی مسؤولان قدر نعمت ولایت را نمی دانند

برخی مسؤولان قدر نعمت ولایت را نمی دانند
استاد حوزه علمیه گفت: برخی مسؤولان حاضرند با غربی ها دست دوستی بدهند اما با خدا و ولی فقیه همراه نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسن منفرد استاد اخلاق حوزه علمیه تهران، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله ایروانی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند متعال پس از خلق انسان در نفس او، نفس شیطانیت و نفس مَلَکیت قرار داده است، نفس شیطانیت را تا حدی بر او برقرار می کند که در جهت اعمال قتل برادر خود قدم بردارند.

وی در ادامه افزود: نفس شیطانیت در جهت محبوبیت، آنقدر قوی است که برنامه ای پیاده می کند که کل خلق را از خلق جدا کند و به طغیان بپردازد.

آیت الله منفرد خاطرنشان کرد: انسان مختار آفریده شده است و در تزاحم بین نفس شیطانی و ملکی اختیار انتخاب دارد که روح فرشته ها و ملائک را انتخاب کند و یا تمایل به نفس شیطانی داشته باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه ضمن قرائت آیه ای از سوره الرحمن که می فرماید والارض وضعها للانام ابراز داشت: نخل وجود انسانی آنقدر قوی است که قوه متخیله ای در او گنجانده شده است که در وجود انسان مخفی است و در وجود انسان نهادینه است.

شکر مقدمه اعطا و افزونی نعمت است

وی تاکید کرد: بسیاری از ما انسان ها کفران نعمت می کنیم و به این نعمت های موجود توجه نداریم ک شکر درگاه احدیت را به جای آوریم و منشأ آن  این است که مردم نعمت را نمی شناسند که شکر کنند.

آیت الله منفرد یکی از نعمت های حضرت حق را قرآن و اهل بیت قلمداد کرد و گفت: یکی از با ارزش ترین نعمت هایی که مردم جوامع اسلامی دارند نعمت قرآن و اهل بیت است که نصیب هرکسی نشده و باید قدردان باشیم.

وی در پایان ابراز داشت: برخی مسؤولان در داخل هستند که قدر امام راحل و مقام معظم رهیری را نمی دانند و حاضرند با غربی ها دست دوستی بدهند اما با خدا و ولی فقیه همراه نشوند./811/پ202/ب1

ارسال نظرات