۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۹۷۲۷۸
امام جمعه تبریز:

تعداد روحانیان مستقر در روستاهای آذربایجان‌شرقی بسیار ناچیز است

تعداد روحانیان مستقر در روستاهای آذربایجان‌شرقی بسیار ناچیز است
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خواستار توجه بیش از پیش به موضوع اعزام روحانیان به روستاها به ویژه مناطق محروم و دورافتاده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی صبح امروز در دیدار رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور پرشور و آگاهانه مردم آذربایجان در راهپیمایی 22 بهمن را یادآور شد و اظهار داشت: مردم آذربایجان همپای مردم سراسر کشور با خلق حماسه راهپیمایی 22 بهمن؛ بار دیگر ولایت‌مداری خود را ثابت کردند.

وی با اشاره به این‌که حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 22 بهمن آثار ماندگاری در عرصه های داخلی و بین المللی داشته است، خاطرنشان کرد: مردم با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی خود با حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اعلام کردند که پای انقلاب خود ایستاده‌اند، مسؤولان نیز باید قدرشناس بوده و به فکر حل مشکلات مردم باشند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، تبلیغی، قرآنی و هنری ارزنده و ارزشمند بوده است، گفت: کارهای خوبی در حد توان و شأن صورت می گیرد که باید بنا به نیازهای روز جامعه باید  گسترش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خواستار توجه بیش از پیش به موضوع اعزام روحانیان به روستاها به ویژه مناطق محروم و دورافتاده شد و تصریح کرد: تعداد روحانیان مستقر در روستاهای استان با توجه به جمعیت و پراکندگی جمعیت بسیار ناچیز است، باید تلاش شود تعداد روحانیان مستقر افزایش یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه فعالیت های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی به واسطه عملکرد دارالقرآن کریم مطلوب و ارزشمند است، تصریح کرد: انتظار داریم در آینده تمامی برنامه‌ها و فعالیت های عرصه قرآنی کشور دارای یک متولی واحد باشد و از موازی‌کاری جلوگیری شود.

وی همچنین با اشاره به فعالیت انجمن های اسلامی مساجد، کارخانجات و دیگر مراکز دولتی و غیردولتی در آذربایجان‌شرقی گفت: تبریز پرچم دار انجمن های اسلامی در کشور بوده و است و این نهاد می تواند بستر و زمینه ساز همکاری با هیأت امنای مساجد و امام جماعت برای حل مشکلات باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایان با بیان این‌که حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی نیز با فعالیت جهادی و انقلابی در حوزه های فرهنگی و هنری عملکرد مطلوبی داشته است، گفت: از حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز باید حمایت بیشتری شود تا شاهد شناسایی و شکوفایی استعدادهای ارزشی و انقلابی باشیم./935/پ310/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات