۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۵۹۷۳۴۲
امید خبر داد؛

تخصیص تسهیلات 1800 میلیارد تومانی برای اشتغال زایی در مناطق روستایی و محروم

تخصیص تسهیلات 1800 میلیارد تومانی برای اشتغال زایی در مناطق روستایی و محروم
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به ضرورت محرومیت زدایی، از تخصیص 1800 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زایی در روستاها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در راستای فقرزدایی و محرومیت زدایی اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده است، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی در روستاهای کشور اقدامات بسیار خوبی همچون برق رسانی، آب رسانی، گاز رسانی و آسفالت خیابان ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه 60 هزار آبادی در کشور از نعمت برق برخوردار هستند، اظهار داشت: امروز حدود 97 درصد روستاهای کشور مجهز به برق هستند؛ همچنین 97 درصد آن ها از مراکز آموزشی و 100 درصد آن ها از مخابرات و مراکز بهداشتی و درمانی برخوردار شده اند.

امید با بیان اینکه امروز به 85 درصد مناطق روستایی کشور گازرسانی شده است، افزود: همه اقدامات ما در راستای محرومیت زدایی و فقرزدایی است که امام راحل از آن به عنوان یکی از اهداف انقلاب اسلامی یاد می کردند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به مسأله مهاجرت از روستا به شهر اشاره و عنوان کرد: این مسأله سبب شده است تا ما به صورت جدی موضوع اشتغال روستاییان را دنبال کنیم و دولت نیز منابع بسیار خوبی را برای این زمینه در نظر گرفته است.

وی از تخصیص هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال زایی در روستاها خبر داد و گفت: با استفاده از این مبلغ وام هایی با اقساط طولانی مدت و کارمزد 4 درصد به روستاییان اعطا خواهد.

امید یادآور شد: اگر از منابع تخصیص داده شده به مسأله اشتغال روستاییان به خوبی استفاده شود، بدون شک بسیاری از مشکلات مناطق محروم و روستایی کشور حل خواهد شد./841/پ202/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات