۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۵۹۷۳۵۳

ایجاد شک و تردید در خاصیّت درمانی آب زمزم از سوی دانشمند سعودی

ایجاد شک و تردید در خاصیّت درمانی آب زمزم از سوی دانشمند سعودی
برخی دانشمندان سعودی برای همسویی با اصلاحات فرهنگی محمد بن سلمان، در حال ایجاد شک و تردید در آموزه های دینی هستند. این بار نوبت به آب زمزم رسید.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، «خوله الکریع» دانشمند سعودی، با وجود آموزه های دینی درباره خواص درمانی آب زمزم برای درمان بیماری ها، طی اظهاراتی گفته است که این آب به خاطر املاح بسیار نمی تواند برخی بیماری ها مانند سرطان را درمان کند.

این اظهارات موجب جنجال در محافل دینی و علمی عربستان شده است و برخی از دانشمندان عرب در پاسخ به وی گفته اند که اگر بنا باشد در خاصیت درمانی آب زمزم شک کنید، بهتر بود به مضرات درمان شیمیایی سرطان اشاره می کردید نه اینکه آموزه های دینی را زیر سؤال ببرید.

گفتنی است که ایجاد شک و تردید در روایات و آموزه های دینی بخشی از راهبرد محمد بن سلمان برای توجیه اصلاحات فرهنگی است.

برخی از علمای اهل تسنّن اصلاحات فرهنگی و اجتماعی محمد بن سلمان را به دلیل مخالفت با آموزه های دینی، فسق و فجور عنوان کردند.

بن سلمان اخیرا ضمن بی توجهی به روایات نبوی درباره مدائن صالح محل نزول عذاب بر قوم ثمود، با برگزاری جشن موسیقی در این مکان موافقت کرد.

این در حالی است که تا پیش از این مفتیان وهابی ورود عموم به مدائن صالح را به خاطر روایات نبوی حرام اعلام کرده بودند و این مکان را مایه عبرت برای امت پیامبر عنوان کرده بودند./983/ب902/ف

ارسال نظرات