۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۵۹۷۵۸۹
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی تدبر در قرآن در حوزه علمیه خراسان شمالی +فیلم

برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی تدبر در قرآن در حوزه علمیه خراسان شمالی +فیلم
مسؤول فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دوره تخصصی تربیت مربی تدبر در قرآن ویژه طلاب سطح دو و سه در حوزه علمیه استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری دوره تخصصی تربیت مربی تدبر در قرآن ویژه طلاب سطح دو و سه در حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: این دوره از صبح جمعه در سالن همایش‌های حوزه علمیه استان آغاز شده و تا شامگاه یکشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور 45 نفر از طلاب سطوح دو و سه مدارس علمیه خواهران و برادران استان در این دوره تخصصی، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری دوره مزبور تربیت مربی و مدرس قرآنی است.

حجت‌الاسلام رحمانی با اشاره به اینکه مدرس دوره تخصصی تربیت مربی «تدبر در قرآن» حجت‌الاسلام شیخ‌زاده، از اساتید ویژه مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد مقدس است، اضافه کرد: در این دوره مواردی از قبیل تدبر در قرآن جزء سی‌ام و درس‌نامه روش تدبر در قرآن کریم ارائه می‌شود.

وی گفت: در پایان دوره تخصصی تربیت مربی «تدبر در قرآن» از شرکت‌کنندگان در دوره آزمون شفاهی و کتبی گرفته می‌شود و به کسانی که موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون‌ها شوند مدرک رسمی ارائه خواهد شد.

مسؤول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: اعجاز قرآن کریم به حدی است که اگر تمام دانشمندان و اندیشمندان جهان جمع شوند حتی یک آیه شبیه آن نمی‌توانند بیاورند.

وی تصریح کرد: کوچک‌ترین ایراد و اشکالی بر آیات قرآن یافت نمی‌شود زیرا قرآن کریم کلام خداوند متعال است که بر همه چیز آگاه است و کنترل جهان آفرینش در دست اوست.

حجت‌الاسلام رحمانی در ادامه با اشاره به ضرورت نگاه بیرونی به موضوع تدبر در قرآن، گفت: ما امروزه نیازمند شناخت روبه‌رویی و گام‌به‌گام از قرآن کریم هستیم تا بتوانیم جایگاه تدبر که قبل از تفسیر و بعد از ترجمه است را به مخاطبان اول آن یعنی حوزویان، دانشگاهیان و فرهنگیان بیاموزیم و با تعامل بیشتر و تشکیل هیئت‌امنایی مشترک از نهادهای گوناگون این امر را ذیل آموزه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری ترویج دهیم.

وی در ادامه گفت: شناخت شاخه‌های امر تدبر یکی از لازمه‌های امر آموزش است که در امر آموزش بسیار تأثیرگذار است؛ به‌گونه‌ای که از بطن همین آموزه‌های تدبری می‌توان شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی از دل جامعه را مشاهده کرد که این خود نشان‌دهنده اهمیت تدبر در قرآن کریم است./9314/ت310/ب1

تعداد بازدید : 4
هادی رحیمی
ارسال نظرات