۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۹۷۷۳۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
سنددار بودن 70 درصد رقبات شیروان، اعزام ۱۹۸ دانش آموز به راهیان نور و 80 اثر در قاب نگارخانه عناوین برخی از اخبار خراسان شمالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، مدیر اوقاف و امور خیریه شیروان گفت: تاکنون برای ۷۰ درصد از رقبات این شهرستان سند مالکیت صادر شده است.

حجت الاسلام علی پرهیزکار اظهار داشت: 901 موقوفه و 61 بقعه متبرکه در سطح شهر و روستا این شهرستان ثبت و ساماندهی شده است.

وی بیشترین فراوانی نیات واقفان را تعزیه و عزاداری اباعبدالله الحسین عنوان کرد و تامین هزینه مساجد علوم دینی و طلاب، ترویج قرآن و آموزش و نشر فرهنگ قرآنی، رسیدگی به فرآیندهای بهداشتی و مسائل اجتماعی را از جمله نیات واقفان این شهرستان برشمرد.

حجت الاسلام پرهیزکار افزود: قبل از انقلاب کلیه املاک مزروعی در اجرای قانون (اصلاحات ارضی) اجازه تبدیل به احسن و واگذاری دهات و مزارع موقوفات عام به زارعین صاحب نسق انتقال و بین آنها تقسیم شد که بعد از انقلاب برابر قانون با ابطال اسناد فروش رقبات، آب و اراضی موقوفه، کلیه موقوفاتی که بدون مجوز شرعی به فروش رسیده یا به صورتی به مالکیت درآمده بود، به وقفیت خود بر گشت.

اعزام ۱۹۸ دانش آموز به راهیان نور

مقصودی، مدیر آموزش و پرورش گرمه در مراسم اعزام ۷۸ دانش آموز این شهرستان به اردوی راهیان نور گفت:امید است این دانش آموزان به عنوان سفیران فرهنگی، از این سفر بهره معنوی و فرهنگی ببرند و مبلغ ارزش و رشادت شهدا باشند.

سرگرد نعیمی فرمانده سپاه فاروج هم در آیین اعزام 120  دانش آموز پسر فاروجی به اردوی 5 روزه راهیان نور، گفت: اردوی راهیان نور فرصت مغتنمی است که شما دانش آموزان در طول آن می توانید به خودسازی روح و جان تان بپردازید.

«بازگشت به خانه» روی سن چهارسو

نمایش «بازگشت به خانه» به کارگردانی محمد شاکری در مجموعه  تالار «چهارسو» روی صحنه رفت.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی با بیان این که اثر نمایشی «بازگشت به خانه» در زمره آثار راه یافته به بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای ایران «دو» سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر است، تصریح کرد: در این اثر نمایشی که روز گذشته در 2 سئانس در مجموعه تالار چهارسو روی صحنه رفت، رضا نامداری، فاطمه خسروی، آزاده حیدرزاده، حکمت شیردل و احمد زعفرانی به ایفای نقش پرداختند.

حیدری افزود: مسعود دلخواه، حمیدرضا نعیمی، اصغر همت، امیر جعفری و فریبرز قربانزاده 23 اثر رسیده به این بخش را به داوری نشستند.وی خاطرنشان کرد: آثار برگزیده پنجم اسفند در آیین پایانی این دوره از جشنواره معرفی می شوند.

80 اثر در قاب نگارخانه

دبیر اجرایی هنرهای تجسمی و صنایع دستی قرآن و عترت استان با بیان این که 80 اثر در قاب نگارخانه گرمه نشست، گفت: از 350 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، 80 اثر در 2 بخش رقابتی و غیر رقابتی به بخش نمایشگاهی راه یافت و از این تعداد 45 اثر مربوط به بخش رقابتی و 35 اثر مربوط به بخش غیر رقابتی است.

مسعود بهشتی با اشاره به این که این جشنواره در رشته های نقاشی، پوستر، عکاسی، خوشنویسی (نستعلیق، نسخ و ثلث)، نقاشی خط و صنایع دستی در حال برگزاری است، افزود: آثار رسیده تا یکم اسفند در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری شهید صادقی گرمه برای علاقه مندان به نمایش گذاشته می شود.

 وی خاطرنشان کرد: بخشی از آثار نیز دوم اسفند در  نگارخانه گلشن به نمایش گذاشته می شود./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات