۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۹۷۹۶۹
مسؤول تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالی

برگزاری دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالی
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری دومین یادواره 72 شهید طلبه و روحانی این استان در اول اسفند در بجنورد خبر داد.

حجت الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری دومین یادواره 72 شهید طلبه و روحانی این استان خبر داد و افزود: یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالی چهارشنبه یکم اسفندماه با حضور اقشار مختلف مردم ازجمله طلاب و روحانیان در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه در این یادواره، اضافه کرد: در دومین یادواره شهدای طلبه و روحانی خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد سخنرانی می‌کنند.

حجت الاسلام مهرپویان تصریح کرد: این یادواره با همکاری دفتر نماینده ولی فقیه، دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی و نهادهای فرهنگی و حوزوی استان با حضور روحانیان، طلاب و عموم مردم برگزار خواهد شد.

وی که مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، گفت: دومین یادواره 72 شهید طلبه و روحانی خراسان شمالی از ساعت 9 صبح روز چهارشنبه آغاز شده و تا ساعت 11 ادامه دارد.

حجت الاسلام مهرپویان تصریح کرد: استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، شش هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سال‌های دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: 72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات