۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۵۹۸۶۳۱

تلاش واشنگتن برای ایجاد «بسیج آمریکایی» در غرب عراق

تلاش واشنگتن برای ایجاد «بسیج آمریکایی» در غرب عراق
واشنگتن می‌کوشد در غرب عراق، چیزی شبیه به بسیج یا گروهی وابسته به خود ایجاد کند و اجازه ندهد الحشد الشعبی صحرای غربی عراق را پاکسازی کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره توطئه‌های آمریکا در استان «الانبار» و سایر استانهای غربی این کشور هشدار داد.

این کمیته تأکید کرد که هدف آمریکا از این توطئه‌ها این است که اجازه ندهد سازمان «الحشد الشعبی» صحرای غرب عراق را که در مجاورت سوریه قرار دارد، پاکسازی کند.

«علی الغانمی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که آمریکا در تلاش است بار دیگر چیزی شبیه به «بسیج آمریکایی» یا «مزدوران غربی» در استانهای غرب عراق ایجاد کند.

الغانمی بر این باور است که آمریکا از این طریق، نیروهای الحشد الشعبی را از پاکسازی مناطق صحرایی مجاور با سوریه دور و از هر گونه برخورد با این نیروها که مخالف حضور آمریکا در کشور هستند، جلوگیری خواهد کرد.

وی همچنین تأکید کرد که واشنگتن به صورت گسترده‌ای بر طیف‌های سیاسی اعمال فشار می‌کند که پاکسازی بیابان‌های غرب عراق به دست الحشد الشعبی انجام نشود؛ زیرا واشنگتن از عدم ثبات این مناطق، به عنوان بهانه‌ای برای باقی ماندن خود در عراق استفاده می‌کند./983/ب102/ف

منبع: فارس

 

ارسال نظرات