۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۹۸۷۷۵

درخواست 11 نهاد حقوقی برای آزادی خانواده فعال بحرینی

درخواست 11 نهاد حقوقی برای آزادی خانواده فعال بحرینی
11 نهاد حقوق بشری، آزادی فوری و بی‌قید و شرط خانواده احمد الوداعی، فعال حقوقی بحرین و مدیر مرکز حقوق و دموکراسی این کشور را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، 11 سازمان حقوقی بین‎المللی با صدور بیانیه‌ مشترکی از مقامات بحرینی خواستند همه اتهامات وارده به «هاجر منصور»، «نزار الوداعی» و «محمود مرزوق منصور» را رفع و آنها را آزاد کنند.

در این بیانیه با اشاره به این که دادگاه کیفری(فرجام‌خواهی) به زودی احکام خود را در ارتباط با بازنگری در حکم سه سال حبس برای سه تن از اعضای خانواده الوداعی فعال بحرینی مقیم لندن صادر می‎کند، تاکید کردند: در صورت تایید این حکم، آنها همه راه‎های قانونی مخالفت با آن را در پیش خواهند گرفت.

در ادامه این بیانیه آمده؛ هاجر منصور، نزار الوداعی و محمود منصور از خویشاوندان و اعضای خانواده احمد الوداعی هستند که به دلیل اقدام حقوقی بازداشت و مورد شکنجه و سلب تابعیت قرار گرفته‌اند.

این سازمان‌های حقوقی ضمن ابراز نگرانی از شرایط بد زندان شهر عیسی که هاجر منصور (مادر الوداعی) در آن به سر می‌برد، تاکید کردند: علی‌رغم این که وی مشکوک به بیماری سرطان است،  از توجهات پزشکی کافی برخوردار نیست و از ماه سپتامبر سال  2018 اجازه ملاقات با خانواده خود را ندارد./983/ب102/ف

منبع:ایکنا

 

ارسال نظرات