۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۹۸۹۶۱
حجت الاسلام جوادی:

رهبر انقلاب نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند + فیلم

رهبر انقلاب نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرده‌اند + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: رهبری به خوبی در این سی سال با عنایات الهی و درایت خود توانسته تمام نقشه ها و مشکلاتی را که دشمنان ایجاد کرده اند، خنثی سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد جوادی از اساتید حوزه علمیه همدان ظهر امروز در مدرسه آقای آخوند با اشاره به معنای کلمه کوثر خاطر نشان کرد: کوثر دارای معانی متفاوتی است که هر کدام شامل مسایل گوناگونی می باشد.

وی افزود: یکی از معانی کوثر خیر کثیر است که در این رابطه از خود رسول خدا(ص) و دیگر معصومین نظرهایی در این مورد وجود دارد که باید آنها را جمع و بررسی کرد.

حجت الاسلام جوادی به نزول سوره کوثر اشاره کرد و گفت: پیامبر زمانی که سوره کوثر را برای مردم قرائت کردند و در مورد کوثر سوال شد ایشان فرمودند که کوثر رودی از رودهای بهشت است.

وی یادآور شد: امام صادق (ع) نیز در جایی دیگر کوثر را نهری در بهشت عنوان کردند که به هنگام ورود اهل بهشت از آن می نوشند.

استاد حوزه علمیه معانی متفاوتی را برای کوثر مطرح کرد و بیان داشت: نظرات مختلفی در این باره وجود دارد که اگر دقیق به آنها بپردازیم همه آنها صحیح و قابل استناد است.

وی کوثر را به معنای رسالت معرفی کرد و اظهار داشت: این بدان معنی است که خداوند نه تنها به پیامبر بلکه به همه انسان ها به عنوان قطره ای از دریا این رسالت را داده است.

حجت الاسلام جوادی تصریح کرد: رسالت و نبوت تنها مختص رسالت پیامبر اسلام نبوده است و دیگر پیامبران هم این رسالت را داشته اند اما چرا به پیامبر اسلام این عنوان نازل شده است دلیل را باید در نوع رسالتشان جست و جو کرد.

وی خاطر نشان کرد: تفاوت حضرت محمد (ص) با دیگر پیامبران نحوه رسالت آنها است چرا که در اسلام محدودیتی چه از نظر مردمی و چه مکانی و چه زمانی وجود ندارد و متعلق به یک موضوع و ناحیه خاصی نیستند.

امام جمعه موقت همدان در پایان به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: رهبری به خوبی در این سی سال با عنایات الهی و درایت خود توانسته است تمام نقشه ها و مشکلاتی را که دشمنان ایجاد کرده اند را خنثی سازد./979/پ310/ب1

تعداد بازدید : 8
هادی شاملو
ارسال نظرات