۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۵۹۹۷۰۳
کارشناس مسائل سیاسی:

نماینده‌های فعلی منتفعان استانی شدن انتخابات مجلس هستند

نماینده‌های فعلی منتفعان استانی شدن انتخابات مجلس هستند
سعیداوی با بیان اینکه با استانی شدن انتخابات هیچ نماینده‌ای جوابگوی مردم نیست، گفت: این طرح تنها به سود نماینده‌های فعلی است.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به استانی شدن انتخابات مجلس عنوان داشت: چنین طرحی با وجود مخالفت شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی نمایندگان مجلس پیگیری می‌شود، طرحی که به سود هیچ شهر و استانی نیست.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شهرستان‌های کوچک بیشترین ضرر را خواهند دید، عنوان داشت: برخی نمایندگان در برابر حوزه انتخاباتی خود مسؤول و جوابگو هستند، اما با استانی شدن انتخابات دیگر کسی جوابگو نخواهد بود و مشخص نیست هر نماینده متعلق به کدام حوزه انتخابی است.

سعیداوی با اشاره به اینکه با استانی شدن انتخابات دیگر نماینده‌ای جوابگوی مردم نیست، تصریح کرد: این طرح تنها به سود نماینده‌های فعلی است تا از فرصت کم باقی مانده به علت ارتباط با اشخاص و نهاد‌های مختلف نهایت استفاده را برده و هر نماینده پایگاه و تکیه گاهی برای سایر نماینده‌ها قلمداد شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان کنونی به دنبال راهیابی دوباره به مجلس از طریق استانی شدن انتخابات هستند، افزود: چنین طرحی به ضرر مردم و حوزه‌های انتخابی کوچک است البته امیدواریم چنین طرحی در نتیجه مخالفت شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب نشود هر چند که فشار‌های بسیاری برای تصویب وارد شده است.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به طرح عدم شرکت مجدد نمایندگان حاضر در سه دوره متوالی مجلس برای انتخابات پیش رو گفت: نمایندگان حاضر در سه دوره متوالی مجلس از طیف خاصی هستند که از آشکار و نهان مجلس مطلع و اطلاعات محرمانه‌ای به دست شان می‌رسد و به افشاگری می‌پردازند؛ از این رو در طرح جاری سعی شد تا مجلس ضعیف‌تر و یک دست باقی مانده و دولت جدید همچون آن ضعیف باشد./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات