۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۶۰۰۴۴۳
آیت الله حیدری در گفت وگو با رسا:

سوابق درخشان و دانش قضایی آیت الله رئیسی منشأ تحول دستگاه قضا خواهد بود

سوابق درخشان و دانش قضایی آیت الله رئیسی منشأ تحول دستگاه قضا خواهد بود
نماینده خبرگان شجاعت، دقت و هوشمندی را از ویژگی های رییس جدید قوه قضائیه دانست و گفت: برای تحول در قوه قضائیه باید از نیروهای جوان انقلابی بهره گیری شود.

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به انتصاب آیت الله رئیسی به عنوان رییس قوه قضاییه از سوی رهبر معظم انقلاب، برای موفقیت وی در این جایگاه آرزوی موفقیت کرد.

وی خدمات  آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان طی 10 سالی که سکان قوه قضاییه را برعهده داشتند، خدمات بسیار شایسته ای در زمینه رسیدگی به امور زندانیان و آزادی تعداد قابل توجهی از آنها، مبارزه با فساد، مبارزه با رانت خواری دانه درشت ها و مواردی از این قبیل انجام دادند.

آیت الله حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز اختیارات لازم را برای برخورد مفسدان اقتصادی به آیت الله لاریجانی تفویض کرده بودند، ایشان توانستند کارهای بسیار خوبی را در این زمینه انجام دهند و باید از خدماتشان تجلیل کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه قوه قضاییه با تشکیل سالانه 16 میلیون پرونده قضایی، پر مراجعه کننده ترین نهاد کشور محسوب می شود، عنوان کرد: انتظار می رود که آیت الله رئیسی با توجه به سوابق درخشان و دانش قضایی که دارند، با تدبیرها، ابتکارات و مدیریت های عالی بتوانند خلأهای گذشته را جبران کنند.

وی بر ضرورت پیگیری جدی مبارزه با فساد از سوی ریاست جدید قوه قضاییه تأکید و عنوان کرد: فساد از پیچیدگی و گستردگی خاص و معناداری برخوردار است و مسؤولان قضایی کشور باید در مواجهه با آن از توانایی کافی برخوردار باشند.

آیت الله حیدری ادامه داد: باید گفت که مفسدان اقتصادی در کشور ما زیاد نیستند، اما نقشه های پیچیده ای داشته و اعوان و انصار رذل و پستی را به کار می گیرند، بنابراین برخورد با آن ها نیازمند شجاعت، دقت و بازرسی هوشمندانه است که بحمدالله این ویژگی ها در آیت الله رئیسی موجود است؛ امیدواریم که ایشان بتوانند از طریق مبارزه با فساد، ریشه مفسدان اقتصادی را تا حد زیادی بخشکانند و تحولات مطلوب رهبر معظم انقلاب در قوه قضاییه را محقق سازند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رییس جدید قوه قضاییه باید بیانیه گام دوم انقلاب را الگوی عمل خود قرار داده و برای ایجاد تحول در قوه قضاییه از نیروهای جوان انقلابی بهره گیرد، تأکید کرد: تجربه ثابت کرده است که هرگاه مدیریت به جوانان انقلابی سپرده شد، پیشرفت های بزرگی حاصل می شود؛ البته ناگفته نماند که بکارگیری نیروهای جوان مؤمن و متعهد به معنای عدم استفاده از تجربه قضات مسن و مجرب نیست، بلکه قاضیان کارکشته و مسن باید  تجربیات خویش را برای پیشبرد اهداف انقلابی در اختیار قوه قضاییه قرار دهند.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم ریاست جدید قوه قضاییه با بکارگیری راهبردهایی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ارائه فرموده اند، بتواند حرکت های تحول آفرین انجام داده و پس از اتمام مأموریت، کارنامه درخشانی از فعالیت های خودشان ارائه دهند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات