۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۶۰۰۸۷۰
حجت الاسلام محمدی:

به دنبال تعیین روزی مشخص به عنوان "روز اصول فقه" هستیم

به دنبال تعیین روزی مشخص به عنوان
رییس انجمن اصول حوزه با اشاره به اینکه به دنبال تعیین روزی مشخص به عنوان "روز اصول فقه" هستیم، گفت: از 120 نفر از سطوح عالی و خارج در این زمینه تأیید گرفته ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صادق محمدی پیش از ظهر امروز در دیدار رییس و اعضای انجمن اصول فقه حوزه با حضرت آیت الله نوری همدانی مهمترین علم پایه ای حوزه را اصول دانست و گفت: اصول علمی است که بدون آن استنباط احکام فقهی میسر نیست.

وی با اشاره به اهمیت علم اصول در علوم دینی ادامه داد: علم اصول در زمینه های مختلف فقهی، کلامی و تفسیری نقش بسزایی ایفا می کند، بنابراین نباید از اهمیت آن غافل شد.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: امروز برخی کتاب کفایه الاصول آخوند خراسانی را مورد هجمه قرار می دهند و می گویند دوره اصول در حوزه طولانی و بی فایده است؛ این افراد بدون اینکه جایگزینی برای کتاب اصول معرفی کنند، به آن هجمه می برند.

رییس انجمن اصول حوزه تأکید کرد: هجمه کردن بدون ارائه جایگزین برای اصول هیچ ثمره ای جز بی انگیزگی برای طلاب ندارد.

وی به ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده از سوی انجمن اصول فقه حوزه پرداخت و گفت: این انجمن سالها است که در زمینه های فقهی و اصولی فعالیت کرده و برنامه های متعددی برای نشان دادن ثمرات اصول در علوم مختلف برگزار کرده است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه امروزه برای علوم و فنون یک روز را معین می کنند تا از آن علم در همان روز تجلیل شود، گفت: برای علم اصول چنین کاری صورت نگرفته است، بنابراین تلاش کرده ایم که روزی را برای این علم ارزشمند، معین کنیم.

رییس انجمن اصول حوزه  ادامه داد: از 120 نفر از سطوح عالی و خارج در زمینه تعیین یک روز معین برای اصول فقه تأیید گرفته ایم و طبق نظر مراجع بزرگوار تقلید روزی مشخص را برای این کار تعیین خواهیم کرد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3

 

/841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات