۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۶۰۱۳۹۵
آیت الله سبحانی:

از فرصت نوروز برای صله ارحام و رسیدگی به فقرا و نیازمندان استفاده کنیم

از فرصت نوروز برای صله ارحام و رسیدگی به فقرا و نیازمندان استفاده کنیم
حضرت آیت الله سبحانی با اشاره به پیش رو بودن ایام نوروز گفت: در این عید باید صله ارحام توجه داشته باشیم و به فقرا و ایتام رسیدگی کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک ولادت امیرمؤمنان علی(ع) بر بزرگداشت این روز تأکید کرد.

 با به بررسی عید نوروز از نظر روایات پرداخت و بیان این که عید نوروز از نظر روایات ضعیف است، گفت: معلی بن خنیس شیعه مخلص امام صادق(ع) است و به دلیل همین اخلاص او را دار زدند که روایت از او است اما سند ندارد، ابن فهد حلی این مسأله را نقل می کند، ابن ادریس از شیخ طوسی نقل می کند و بعد از آن سندی وجود ندارد و روایتی که به معلی بن خنیس نسبت می دهند بی سند و بعد از شیخ احدی نقل نکرده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که نوروز عیدی ملی است، اظهار داشت: در این عید باید صله ارحام توجه داشته باشیم و به فقرا و ایتام رسیدگی کنیم، نوروز فرصتی است تا به زندگی و اطرافیان خود بیشتر رسیدگی کنیم.

وی ادامه داد: متأسفانه فرهنگ امروز این گونه شده که میلیون ها نفر به سفر می روند و در پایان تعطیلات نیروی انتظامی اعلام می کنند که صدها کشته داشته ایم و هزاران نفر زخمی شده اند، وقتی خودرو ها و جاده ها استاندارد لازم را ندارند و راننده ها رعایت قوانین نمی کنند چرا این اندازه سفر انجام شود.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که رسانه ها باید مردم را دعوت کنند تا به اخلاق، خانواده ها و ارحام برسند، ابراز داشت: نباید مردم را دعوت کرد که به غیر ضرورت سفر کنند و در نهایت شاهد کشته و زخمی بسیار در پایان ایام تعطیلی باشیم.

وی با ابراز گلایه از رسانه ها عنوان کرد: ما باید مردم را تربیت کنیم نه این که تبلیغات بیهوده صورت گیرد، البته سفر برای عده ای ضروری است  اما اگر سفر ضروری وجود ندارد در این شرایط صحیح نیست.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵
با وضعیت سخت اقتصادی فریضه صله رحم کم رنگ شده است ان شاالله وضعیت اقتصاد و دین مردم بهتر شود
0
0