۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۶۰۱۳۹۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

140 مسجد در خراسان جنوبی میزبان معتکفان

140 مسجد در خراسان جنوبی میزبان معتکفان
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: 140 مسجد در استان میزبان معتکفان است که از این تعداد 94 مسجد روستایی و بقیه شهری است.

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، اظهار داشت: اعتکاف یکی از زیباترین رویش‌های معنوی انقلاب اسلامی است.

وی گفت: در قبل از انقلاب اسلامی شاید 50 نفر در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کردند اما امروز حدود 700 تا 800 هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه ایام اعتکاف آثار زیاد معنوی در جامعه دارد، افزود: کسانی که می‌خواهند در مراسم اعتکاف شرکت کنند باید قبل از اذان صبح فردا در مساجد مورد نظر حضور یابند.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: اعتکاف یکی از بهترین خاطرات در میان جوانان است چرا که اعتکاف در روح و روان انسان‌ها اثرات خود را می‌گذارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌وشد بیش از 7 هزار نفر در سطح استان در مراسم معنوی اعتکاف شرکت کنند، ادامه داد: برنامه‌های متنوع مانند سخنرانی، حلقه‌های معرفتی و بصیرتی، جلسات قرآن، قرائت ادعیه و تصحیح قرائت نماز و زیات ام داوود در محل‌های اعتکاف برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: 140 مسجد در استان میزبان معتکفان است که از این تعداد 94 مسجد روستایی و مابقی شهری است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه بیرجند با یک هزار و 732 نفر و زیرکوه با 840 نفر بیشترین ثبت‌نامی‌ها برای مراسم اعتکاف دارند، اظهار کرد: منبر جایگاه خاص خود را دارد و پیام رسان خوبی است.

وی افزود: باید بر اساس زمانه پیش برویم و بهترین روش تبلیغ نیز روش چهره به چهره است چرا که روش چهره به چهره همواره در ذهن مخاطب می‌ماند و امیدواریم مُبلغان به این بخش اهتمام داشته باشند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات