۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۰۱۹۱۱
حداد عادل:

لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی عدم امید و اعتماد به غرب است

لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی عدم امید و اعتماد به غرب است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه راهبرد رهبری برای مقابله با جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، گفت: لازمه حمایت از کالای ایرانی، حمایت از تولید و رونق آن است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به سیل اخیر در کشور گفت: این سیل چندین استان کشور را درگیر کرد و سبب خسارات جانی و مالی بسیاری شد؛ شاهد بودیم که مردم عزیز و سرافراز کشور از سیل زدگان حمایت کردند و نیروهای مسلح نیز وارد عمل شدند و به فرمان رهبری لبیک گفتند که باید از همه آن ها تقدیر و تشکر کرد.

وی بر ضرورت توجه و حمایت بیشتر مردم و مسؤولان نسبت به مناطق سیل زده تأکید کرد و ادامه داد: امیدواریم باران های اخیر اسباب سرسبزی کشور را فراهم کرده و ما را از خشکسالی نجات دهد.

حداد عادل ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد صدا و سیما در اطلاع رسانی از مناطق سیل زده تأکید کرد: فعالیت صدا و سیما عرصه را برای برخی رسانه های معاند تنگ کرد زیرا نتوانستند به تشویش اذهان عمومی بپردازند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به شعار سال 98 «رونق تولید» عنوان کرد: همه کسانی که سال جدید خود را با نوروز آغاز می کنند، مخاطب پیام رهبر معظم انقلاب هستند؛ باید دانست لازمه حمایت از کالای ایرانی، حمایت از تولید و رونق آن است، به بیان دیگر رونق تولید مکمل حمایت از کالای ایرانی است.

حداد عادل با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی، مسأله اقتصاد را نخستین مسأله کشور دانست و با بیان اینکه چندین سال است در جنگ اقتصادی قرار داریم، افزود: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی به بهانه های مختلف علیه ملت ایران به جنگ پرداخته اند و علیرغم اینکه نتیجه ای نگرفته اند، به فشارهای اقتصادی و راه اندازی جنگ رسانه ای پرداخته اند؛ دشمن با فشار اقتصادی و تشویش اذهان از طریق رسانه ها می خواهند مردمی که 40 سال از انقلاب خویش حمایت کرده اند را مقابل آن قرار دهند، اما مردم بصیر ایران دشمن را ناکام گذاشته اند.

وی با بیان اینکه راهبرد رهبری برای مقابله با تحریم و جنگ اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، ابراز کرد: در حکومت به معنای قوای سه گانه و ملت وظیفه دارند به رونق تولید کمک کنیم تا با تحقق اقتصاد مقاومتی دشمن را شکست دهیم؛ امروز باید دانست 90 درصد اختیارات کشور به دولت و قوه مجریه مربوط می شود، بنابراین در زمینه رونق تولید بیشترین وظیفه را بر عهده دارد.

حداد عادل با بیان این که جلوگیری از وارادات بی رویه یکی از وظایف دولت در زمینه رونق بخشیدن به تولید ملی است، خاطرنشان کرد: اگر جلوی واردات بی رویه گرفته نشود کمر بازار داخلی شکسته می شود و محصولات داخلی با آسیب مواجه می شوند؛ دولت باید از واردات بی رویه جلوگیری کند تا تولید کنندگان داخلی زمینه رشد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت صادرات کالا، کاهش هزینه ها، ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان داخلی، به روز رسانی صنایع، توسعه شرکت های دانش بنیان، مدیریت کارآمد و جهادی و همدلی با تولیدکنندگان از جمله وظایف دولت در عرصه رونق تولید است؛ بدنه کارشناسی دولت نباید تولیدکنندگان را مأیوس کند، بلکه وظیفه دینی و شرعی و قانونی خود را هدایت تولیدکنندگان در مسیر قانونی بداند.

حداد عادل تأکید کرد: امروز مجلس باید باور کند که در جنگ اقتصادی قرار داریم و قوانینی وضع کند که متناسب با شرایط جنگ اقتصادی باشند؛ همچنین اصلاح قانون بانکداری کشور نیز از دیگر وظایف مجلس به شمار می رود، زیرا بدون اصلاح این قانون نمی توان به رشد اقتصادی امید داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده ای از تحریم برای غارت جامعه سوء استفاده می کنند، بنابراین قوه قضائیه باید این عده را شناسایی کرده و با آن ها برخورد قاطع انجام دهد، گفت: نمونه هایی از برخوردهای قاطع را در روزهای گذشته دیده ایم، اما ملت انتظار بیشتری دارند و ضرورت دارد با عواملی که در دستگاه های مختلف به مفسدان کمک می کنند برخورد قاطع تری صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ملت نیز باید نقدینگی و سرمایه خود را صرف تولید ملی کنند، نه اینکه با کارهایی از قبیل خرید سکه و ارز اقتصاد را مختل سازند؛ تولید ملی زحمت دارد، اما بدون شک با همت کارآفرینان می توان به کارآفرینی پرداخت؛ امروز باید دانست تولید رونق نمی گیرد مگر اینکه مردم خریدار تولیدات داخلی باشند.

حداد عادل با بیان اینکه مردم باید الگوی مصرف خود را اصلاح کنند و به سمت رونق تولید بروند، افزود: رونق تولید به معنای رونق اقتصاد بوده و رونق اقتصاد به کاهش آمار بیکاری می انجامد و کاهش آمار بیکاری نیز بسیاری از آسیب ها و مفاسد اقتصاد را از بین می برد؛ برای مقابله با جنگ اقتصادی باید مقاومت اقتصادی داشته باشیم، بنابراین همه و همه برای پیروزی در جنگ اقتصادی از اعتماد به آمریکا و امید بستن به اروپا به شدت پرهیز کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: راه برون رفت از تحریم ها این است که به جای اعتماد به دشمنان و امید بستن به دیگران به خداوند بزرگ توکل کرده و به نیروی ملت امیدوار باشیم./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
عقیل
Canada
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۱
لازمه پیروزی شایسته سالاری میباشد نه اینکه {فامیل سالاری}.
0
0
دیبا نورایی
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
راهکارهای موفقیت اقتصادی نزد کارشناسان است.
ایشان سخنان کاربردی ایراد کردند.
مفید بود.
0
0