۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۰۱۹۶۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حوزه علمیه باید پیشتاز خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی باشد

حوزه علمیه باید پیشتاز خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی باشد
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به نقش حوزویان در اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، ‏گفت: باید حوزه علمیه پیشتاز خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی باشد.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب استان، با اشاره به نقش و رسالت جوانان به‌ویژه طلاب جوان در راستای اجرایی کردن گام دوم انقلاب، اظهار کرد: بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب که بیشتر خطاب آن به جوانان بود نشان داد که رویش‌های انقلاب بسی بیشتر از ریزش‌ها است؛ اما در عین حال این یک آماده‌باش جدید در تمامی حوزه‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رهبری در این بیانیه تاریخی به سه محور خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی اشاره کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این سه جان‌مایه این بیانیه بوده و باید از سوی بخش‌های مختلف کشور پیگیری شود.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید حوزه علمیه در این سه عرصه پیش رو و جلودار باشد، اظهار کرد: طلاب و روحانیان در زمان جنگ و دفاع مقدس خط‌شکن بودند و اکنون هم باید در این حوزه‌ها خط‌شکن و چراغ راه سایر اقشار جامعه باشند.

وی تصریح کرد: باید طلاب و روحانیان سبک زندگی اسلامی را در عمل به مردم نشان دهند؛ زیرا تبلیغ عملی بهترین ابزار برای ترویج آموزه‌های اسلامی در جامعه و اجرایی شدن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب در کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش روحانیت در تقابل با استکبار پرداخت و با بیان اینکه دیدیم اعتماد به غرب چقدر برای ما هزینه داشت، تصریح کرد: امروز هم حرف روحانیت این است که‌ای استکبار اگر در مقابل دین ما بایستید مقابل تمام دنیای شما می‌ایستیم.

وی خاطرنشان کرد: اما در مقابل فلسفه وجودی روحانیت این است که همه‌چیز خود را فدای دین کند؛ به همین دلیل ما لباس رسول را پوشیده و پرچم ما «اِنّی اُحامی اَبَداً عَنْ دینی» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: ما صبر و تحمل می‌کنیم؛ اما هم به استکبار، هم به دولت‌های منطقه، هم به جریان نفاق و سکولارهای داخلی که پیاده‌نظام استکبار شده‌اند و هم به کسانی که مأموریت سربازی برای استکبار را دارند هشدار می‌دهیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات