۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۰۲۲۸۳

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی
ضرورت تقویت برنامه های فرهنگی، برگزاری 157 برنامه فرهنگی، هنری در نوروز و بهره برداری از ۸ کتابخانه روستایی در خراسان شمالی برخی از عناوین اخبار استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی امام جمعه فاروج در جلسه ستاد سامان‌دهی شئونات فرهنگی این شهرستان با اشاره به فضایل و برکات ماه شعبان، خواستار تقویت و تعظیم شعائر دینی در این ماه شد و بر ضرورت تقویت برنامه های فرهنگی تاکید کرد.

حجت الاسلام نوروزی گفت: با توجه به شبهه افکنی و مخالفت دشمنان اسلام با عقاید دینی مسلمانان، انجام این کار ضرورت دارد.وی به بیان راهکارهای جذب اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در برنامه ها و اجتماعات دینی، فرهنگی همچون نماز جمعه و جماعت، اعیاد و برنامه های مناسبتی پرداخت.

برگزاری 157 برنامه فرهنگی، هنری در نوروز 98

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ١٥٧ برنامه فرهنگی و هنری در خراسان شمالی با مشارکت حداکثری هنرمندان استان در ایام نوروز ٩٨ برگزار شد.

ابوالحسن حیدری افزود: جنگ شادی، اجرای موسیقی سنتی و محلی در اماکن عمومی، کنسرت موسیقی صحنه ای،  اجرای نمایش خیابانی، اجرای صحنه ای تئاتر، محافل ادبی، اکران  فیلم سینمایی، نمایشگاه هنرهای تجسمی، پرده خوانی و شاهنامه خوانی از اهم برنامه های برگزار شده در ایام نوروز ٩٨ است.

بهره برداری از ۸ کتابخانه روستایی در خراسان شمالی

مدیر کل کتابخانه های خراسان شمالی از بهره برداری هشت کتابخانه روستایی در نیمه نخست امسال خبر داد.

علی محمد جهانی اظهار کرد: کتابخانه های روستایی بیدک، چناران شهر، ارکان، چهاربید، رباط، خرق، تازه قلعه و یک کتابخانه سیار در شهرستان راز و جرگلان آماده بهره برداری است که در نیمه نخست امسال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

جهانی در ادامه بابیان اینکه در حال حاضر ۲۷ کتابخانه ثابت و سیار در خراسان شمالی وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد کتابخانه ۲۶ کتابخانه نهادی، یک کتابخانه مشارکتی و یک مورد سیار است.

وی افزود: کتابخانه مشارکتی در شهرستان مانه سملقان به نام شهید محمد عرب نامگذاری شده است.

مدیر کل کتابخانه های خراسان شمالی ادامه داد: کتابخانه های روستایی در روستاهایی همچون روستای بام، ایرج، دشت، روئین، مایوان و … قرار دارد.

جهانی با بیان اینکه سال گذشته سه کتابخانه روستایی به تعداد کتابخانه ها افزوده شد، تصریح کرد: این تعداد کتابخانه در روستای جوشوقان اسفراین، کلاته ابریشم راز جرگلان و مراد باتجربه در غلامان قرار دارد.

استقرار موکب های اربعین خراسان شمالی در مناطق سیل زده جنوب کشور

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار خراسان شمالی از استقرار موکب های اربعین حسینی استان در مناطق سیل زده جنوب کشور خبر داد.

ولی الله حیاتی با اشاره به استقرار سه موکب خراسان شمالی در استان‌های سیل زده خوزستان و لرستان، اظهار کرد: سایر کمک‌های مردمی به این استان‌ها در قالب همین مواکب توزیع می‌شود که البته بنا بر دستور استاندار تمامی کمک‌ها به صورت متمرکز در استان جمع‌آوری و ساماندهی می‌شود.

حیاتی افزود: در راستای اجرای ابلاغیه وزیر کشور و دستور استاندار، ستاد اربعین استان تشکیل شد تا دو موکب از خراسان شمالی به استان خوزستان جهت خدمات رسانی به سیل زدگان این استان اعزام شود.

وی تصریح کرد: همچنین یک موکب از شهرستان بجنورد به استان لرستان اعزام می‌شود و تمام پشتیبانی‌های لازم از مواکب استان انجام شده که این موکب ها از امروز دو شنبه به مناطق سیل زده اعزام می‌شوند که شهرستان‌های استان به عنوان معین مواکب استان‌های سیل زده تقسیم وظایف شده و تا زمانی که شرایط استان‌های سیل زده خوزستان و لرستان به حالت عادی برگردد مواکب استان حضور خواهند داشت./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات