۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۰۲۳۳۷
سنایی:

آمریکا از شکست های 20 ساله عبرت نگرفته است

آمریکا از شکست های 20 ساله عبرت نگرفته است
سفیر ایران در روسیه در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ گفت: آمریکا نشان داد از شکست های خود در 20ساله گذشته عبرت نگرفته است.
به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ برای افزودن نام سپاه به فهرست گروه‌های تروریستی، گفت: آمریکا با این اقدام نشان داد از شکست های خود در 20 ساله گذشته عبرت نگرفته است.
وی افزود: آمریکا در ادامه اقدامات یک جانبه خود، بار دیگر نشان داد که به قواعد و هنجارهای بین المللی پایبندی ندارد.
وی اظهار داشت: تصمیم‌‌ برای تروریستی اعلام‌ کردن سپاه که بخشی از ساختار کشور و نماد مبارزه با تروریسم در منطقه است، نشان می دهد آمریکا از شکست‌های خود عبرت نگرفته است.
گفتنی است، دونالد ترامپ دیروز دوشنبه در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، به طور رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کرد.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در پی اعلام این تصمیم، در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری و رئیس شورای عالی امنیت ملی پیشنهاد کرد که نیروهای نظامی آمریکا در منطقه غرب آسیا موسوم به 'سنتکام ' از سوی ایران در فهرست گروه‌های تروریستی قرار بگیرند.
شورای عالی امنیت ملی نیز ساعاتی بعد در بیانیه ای اعلام کرد که به دنبال رفتارهای خصمانه دولت آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را از گروه های تروریستی معرفی کرد.
عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز دوشنبه شب در صداو سیما حاضر شد و تصمیم اخیر آمریکا در مورد سپاه را خطایی راهبردی دانست و گفت: این تصمیم تحول بسیار جدی میان تهران و واشنگتن است که با پاسخ قاطع و صریح مواجه می شود چرا که آمریکا یکی از خطوط قرمز اساسی جمهوری اسلامی ایران را رد کرده است.
ارسال نظرات